Запис Детальніше

До питання дидактичних функцій електронного підручника

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7923/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7923
 
Title До питання дидактичних функцій електронного підручника
К вопросу дидактических функций електронного учебника
To the question of the electronic textbook’ didactic functions
 
Creator Хмара, Тамара Миколаївна
Задорожня, Тетяна Миколаївна
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано особливості та можливості реалізації дидактичних функцій діагностики і корекції навчальних досягнень учня при роботі з електронним підручником. Запропоновано включати в такі навчальні посібники стандартизовані матеріали для визначення рівня математичної підготовки учня.
В статье анализируются особенности и возможности реализации дидактических функций диагностики и корекции учебных дострижений по результатам работы с электронным учебником. Предложено включить в такие пособия стандартизированные материалы для определения уровня математической підготовки учеников.
In the article, fthe eatures and the possibilities of realization of the didactic functions of diagnostics and the correction of pupils’ academic achievements by results of work with the electronic textbook are analysed.
It is known that thanks to the modern society informatization, some profound changes took place in younger generation life; they also bypassed school textbooks and grants which remained the main source of knowledge for the pupil for many years. Today special interest causes the development and the introduction in the academic process of electronic textbooks. For the electronics there are no restrictions in the volume of the educational and assistive materials or quantity intended for the control and the self-checking of tasks.
In the process of the creation of electronic means of educational appointment, it is important to consider the conditions and the features of application of these means in the teaching and the educational process. As existing multimedia interactive educational means for Algebra allows to expand a framework of practical tasks, it is expedient to add them with the sets of the typical test tasks for the external independent estimation of the knowledge of the materials studies in the previous years and the tasks from the collections for the State total certifi cation in the 9th grade, and also to specify the estimation criteria of results of study for the corresponding grades.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7923/1/94.pdf
Хмара, Тамара Миколаївна and Задорожня, Тетяна Миколаївна (2014) To the question of the electronic textbook’ didactic functions Проблеми сучасного підручника (14). pp. 802-809. ISSN ISBN 978-966-644-382-6