Запис Детальніше

Реалізація принципу наочності навчання у електронних підручниках

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7926/
 
Title Реалізація принципу наочності навчання у електронних підручниках
Реализация принципа наглядности обучения в электронных учебниках
The implementation of the principle of visual learning in e-books
 
Creator Чорноус, О.В.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті описано особливості взаємозв’язків електронних підручників і аудіовізуальних електронних засобів навчання. Визначено роль аудіовізуальних навчальних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання у розширенні педагогічних можливостей електронних підручників.
В статье описаны особенности взаимосвязей электронных учебников, аудиовизуальных электронных средств обучения. Определены роль аудиовизуальных электронных средств как автономных мультимедийных средств обучения в расширении педагогических возможностей электронных учебников.
In the article, the ways, the methods and the receptions of the realization of the principle of visual information in electronic textbooks for the presentation of a training material, the organization of pupils’ informative activity, the generalization and the systematization of knowledge, the solution of the tasks, the statements of questions and a formulation of answers are considered.
The solution is offered to be carried out by means of the inclusion of audiovisual electronic means in the electronic textbooks.
The ways, the methods, the receptions of use of audiovisual electronic tutorials, their contents are defi ned. Receptions of use of audiovisual electronic tutorials are described for: motivating pupils’ academic activity; creating favorable conditions for the perception and the assimilation of a training material; activating the process of training; controlling the results of training; repetitions, the generalization and the systematization of knowledge; the practical realization of a variable component of training programs; the intensifi cation and the rationalization of formation of knowledge application skills; the increase of the level of pupils’ information culture.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7926/1/96.pdf
- Чорноус, О.В. (orcid.org/0000-0003-4644-6051 <http://orcid.org/0000-0003-4644-6051>) (2014) The implementation of the principle of visual learning in e-books Проблеми сучасного підручника (14). pp. 816-823. ISSN ISBN 978-966-644-382-6