Запис Детальніше

Становлення і розвиток змісту військово-патріотичного виховання в педагогічній літературі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7940/
373.5.015.31: 172.1
 
Title Становлення і розвиток змісту військово-патріотичного виховання в педагогічній літературі
The Establishment and Development of Military and Patriotic Education Content in Literature
 
Creator Зубалій, М.Д.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Розкрито становлення і розвиток змісту військово-патріотичного виховання в педагогічній літературі. З цією метою виділено та проаналізовано основні праці з військово-патріотичного виховання, в яких автори висвітлюють сутність і зміст цього поняття, а також дають його визначення. У статті доведено, що правильне визначення сутності й змісту означеного концепту впливає на розвиток теорії і методики військово-патріотичного виховання.
The article deals with the process of establishing and development of the con-tent of military and patriotic education in pedagogical literature. With this aim, the main works on military and patriotic education are defined and analyzed, in which the authors reveal the content and essence of this notion, and provide its definition. The article demonstrates that the correct definition of the content and essence of military and patriotic education influences the development of theory and methods of this education, and strengthens its connections with practice, the search for effective forms and means of training youth to military service. The correct understanding of the essence and content of this concept is also proved to stipulate the efficiency of military and patriotic work in secondary schools, help teachers of the subject «Defense of Homeland» to overcome difficulties in impor-tant spheres of their practice activity. Among such spheres: formation of positive attitude of senior students to military service, education of high patriotic quali-ties, realization of an individual approach to military and patriotic education of pre-conscript youth in the process of education, out-of-class and out-of-school mass defensive and sport activities.
Раскрыто становление и развитие сущности и содержания военно-патриотического воспитания в педагогической литературе. С этой целью выделены и проанализированы основные работы по военно-патриотическому воспитанию, в которых авторы раскрывают сущность и содержание этого понятия, а также дают его определение. В статье доказано, что правильное определение сущности и содержания данного концепта влияет на развитие теории и методики военно-патриотического воспитания.
 
Publisher Імекс-ЛТД, м. Кіровоград, Україна
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7940/1/32.pdf
Зубалій, М.Д. (2014) The Establishment and Development of Military and Patriotic Education Content in Literature Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (18). pp. 270-279. ISSN 978-966-189-298-8