Запис Детальніше

Єдність школи та сім’ї у військово-патріотичному вихованні старших підлітків у процесі занять хортингом

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7944/
373.5.015.31: 172.1
 
Title Єдність школи та сім’ї у військово-патріотичному вихованні старших підлітків у процесі занять хортингом
The Unity of School and Family in Military-Patriotic Education of Senior Teenagers in the Training Process of Horting
 
Creator Тимчик, М.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description Розкрито єдність школи та сім’ї у військово-патріотичному ви-хованні старших підлітків у процесі занять хортингом. З цією метою проаналізовано військово-патріотичне виховання в загальноосвітніх навчальних закладах і висвітлено спільну діяльність школи та сім’ї у вій-ськово-патріотичному вихованні учнів 7-9 класів під час занять хор-тингом. У статті доведено, що правильне застосування змісту, форм і методів представленого дослідження впливає на військово-патріотичну вихованість учнівської молоді.
The article reveals the unity of school and family in the military-patriotic education of senior teenagers in the training process of Horting. For this purpose, the military-patriotic education in secondary schools is analyzed, and the common activities of school and family in the military-patriotic education of 7-9 grades
students in the training process of Horting are revealed. The article shows that the correct application of the content, forms and methods of this research influences military-patriotic education of youth. An example of successful training of young people to defend the Motherland may be found in the families of veterans, war children, older people, outstanding athletes, which we examined because they are real carriers of fighting and sporting traditions of our people. In such families, children acquire features of defenders of the Motherland, enriching their moral and vital experience. During the military-patriotic activities, senior teenagers have the possibility to increase their self-awareness and responsibility for their actions, their desire to get closer to the ideal is formed.
Автор освещает единство школы и семьи в военно-патриотическом воспитании старших подростков в процессе занятий хортингом. С этой целью проанализировано военно-патриотическое воспитание общеобра-зовательных учебных заведений и раскрыта совместная деятельность школы и семьи в военно-патриотическом воспитании учащихся 7-9 клас-сов в процессе занятий хортингом. Статья демонстрирует, что правиль-ное применение содержания, форм и методов данного исследования влия-ет на военно-патриотическую воспитанность учащейся молодежи.
 
Publisher Імекс-ЛТД, м. Кіровоград, Україна
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7944/1/38.pdf
Тимчик, М.В. (2014) The Unity of School and Family in Military-Patriotic Education of Senior Teenagers in the Training Process of Horting Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (18). pp. 313-321. ISSN 978-966-189-298-8