Запис Детальніше

Методичні аспекти використання SageMath Cloud у навчанні алгебри і початків аналізу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7956/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7956
 
Title Методичні аспекти використання SageMath Cloud у навчанні алгебри і початків аналізу
The methodical aspects of the algebra and the mathematical analysis study using the SageMath Cloud
 
Creator Попель, М.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
51 Mathematics
 
Description Якість математичної освіти багато в чому залежить від якості освіти в цілому. Основну ідею, можна резюмувати наступним чином: для того, щоб виховувати молоде покоління людей, щоб мати можливість гідно зустріти вимоги часу, необхідно створити умови для утворення високоякісної математики. Підвищення якості математичної освіти учнів в середній школі є однією з найбільш актуальних проблем.
Зміст шкільного курсу математики і її методу навчання завжди був предметом дослідження, а іноді бурхливих наукових суперечок. Є спеціальні методи навчання алгебри та аналізу у вищій школі. Проте в навчальному процесі алгебраїчні поняття та принципи аналізу наведені в такій абстрактній і узагальненій формі, що студент може має значні труднощі для зіставлення цих загальних абстрактних понять з певними конкретними образами.
Поліпшення показників якості освіти може бути досягнуто за допомогою відповідного комп'ютерних технологій.
Статтю присвячено проблемам використання хмаро орієнтованих систем комп’ютерної математики (СКМ). Розглянуто перспективи розвитку Web-СКМ в аспекті хмаро орієнтованого середовища. Виявлено педагогічні особливості застосування SageMath Cloud як засобу навчання математичних дисциплін. Розкрито методичні аспекти навчання алгебри і початків аналізу у старшій профільній школі за допомогою хмаро орієнтованої СКМ SageMath Cloud.
The quality of mathematics education depends largely on the quality of education in general. The main idea may be summarized as follows: in order to educate the younger generation of people to be able to meet adequately the demands of the time, it is necessary to create conditions for the high-quality mathematics education. Improving the quality of mathematics education of pupils in secondary school is one of the most pressing problems.
Contents of the school course of mathematics and its teaching method has always been the subject of undammed and sometimes stormy scientific debates. There are especially true methods of teaching algebra and the analisis in the high secondary school. Still in the study process the algebraic concepts and principles of analysis are given in such an abstract and generalized form that the student may has considerable difficulties to map these general abstract concepts to the certain concrete images, they are generalizations of.
Improving education quality indicators can be achieved by using the appropriate computer technology.
The article deals with the use of the cloud-oriented systems of computer mathematics (SCM). The prospects of development of the Web-SCM in terms of cloud-based learning environment are considered. The pedagogical features of the SageMath Cloud use as a tool for mathematics learning are revealed. The methodological aspects of algebra and elementary analysis teaching in a high profile school using the cloud-oriented the SCM SageMath Cloud are revealed.
 
Publisher Херсонський державний університет
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7956/1/093-100.pdf
Попель, М.В. (2014) The methodical aspects of the algebra and the mathematical analysis study using the SageMath Cloud Informational Technologies in Education (19). pp. 93-100.