Запис Детальніше

Структура педагогічної техніки викладача професійно-технічного навчального закладу в контексті його професійної майстерності

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7962/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7962
 
Title Структура педагогічної техніки викладача професійно-технічного навчального закладу в контексті його професійної майстерності
Structure of pedagogical vocational school teacher technique in the context of his workmanship
Структура педагогической техники преподавателя профессионально-технического учебного заведения в контексте его профессионального мастерства
 
Creator Вовковінський, М.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Педагогічна техніка є основою будь-якої викладацької діяльності людини, насамперед педагогічної. Проте у педагогічній роботі техніка як окрема складова не розглядається, а розпорошена в різних технологіях і методиках. Звідси – й результат навчання і виховання в освітніх закладах. Тому завданням сучасних наукових досліджень щодо педагогічної техніки в роботі викладача ПТНЗ повинно набути пріоритетного значення поряд із теоретичними і практичним напрямами здобуття освіти в ПТНЗ.
Суть педагогічної техніки полягає у тому, що педагогічна майстерність повинна бути доведена до якомога вищого ступеня досконалості. Тільки в цьому разі можливе ефективне навчання і виховання учнів ПТНЗ.
У статті розглядається педагогічна техніка як мистецтво навчання й виховання учнів, що уособлює високий рівень реалізації і досконалості педагогічної майстерності, розвинутої до рівня техніки за допомогою системи вербально-знакових та контекстно-автоматизованих дій викладача (невербальна й авербальна взаємодія з учнями); особистісно орієнтована та рефлексивна спрямованість зі спеціальними
вміннями (на основі дистантних рецепцій) дають змогу плідно вирішувати педагогічні завдання. Завдяки цьому можна скоригувати роботу викладача з метою максимальної реалізації його можливостей задля професійного становлення учнів ПТНЗ. Наголошено також, що педагогічна техніка
має внутрішню і зовнішню будову, що й було передбачено А. С. Макаренком та підтверджено сучасними вченими і дослідниками. Педагогічна техніка (техніко-ситуативна її складова) разом з тактичною підготовкою (професійні
знання та забезпечення активізації пізнавальної діяльності як «засіб досягнення проміжних результатів у русі до стратегічної мети») повинні відігравати головну роль у процесі підготовки викладача ПТНЗ.
Педагогическая техника является основой любой преподавательской деятельности человека, прежде всего педагогической. Однако в педагогической работе техника как отдельная составляющая не рассматривается, а распылена в различных технологиях и методиках. Отсюда – и результат обучения и воспитания в образовательных учреждениях. Поэтому задачей современных научных исследований по педагогической технике в работе преподавателя ПТУ должно приобрести приоритетное значение наряду с теоретическими и практическим направлениям получения образования в ПТУ.
Сущность педагогической техники заключается в том, что педагогическое мастерство должно быть доведено до самой высокой степени совершенства. Только в этом случае возможно эффективное обучение и воспитание учащихся ПТУ. В статье рассматривается педагогическая техника как искусство обучения и воспитания учащихся, олицетворение высокого уровня реализации и совершенства педагогического мастерства, развитого до уровня техники с помощью системы вербально-знаковых и контекстно-автоматизированных действий
преподавателя (невербальная и авербальна взаимодействие с учениками); личностно ориентированная и рефлексивная направленность, что вместе со специальными умениями (на основе дистантных рецепций) позволяют плодотворно решать педагогические задачи. Благодаря этому можно скорректировать работу преподавателя с целью максимальной реализации его возможностей по профессиональному становлению учащихся ПТУ. Подчеркнем также, что педагогическая техника имеет внутреннее и внешнее строение, что было предусмотрено А.С. Макаренко и подтверждено
современными учеными и исследователями. Педагогическая техника (её технико-ситуативная составляющая) вместе с тактической подготовкой (профессиональные знания и обеспечения активизации познавательной деятельности как «средство достижения промежуточных результатов в движении к стратегической цели») должны играть главную роль в процессе подготовки преподавателя ПТУ.
Pedagogical technique constitutes the basis of all human activities, including pedagogical one. However, technique in educational work as a separate component is not considered but scattered in different technologies and methods leading to good result of training and education in educational institutions.
Therefore, the goal of modern researches on pedagogical technique in work of vocational school teachers should gain priority along with theoretical and practical areas as to receiving education at vocational schools. The essence of pedagogical technique consists in the fact that pedagogical skills must be brought to a high degree of perfection, i.e. the degree of pedagogical technique. Only then one can effectively train and educate vocational school students.
This paper deals with pedagogical technique as art of training and educating pupils, which represents a high
level of realization and perfection of pedagogical skill advanced to the state of the art with the help of a system of verbal-symbolic and context-automatic actions of a teacher (nonverbal and averbal interaction with students); student-targeted and reflective trend which together with special abilities (based on descant receptions) allow to solve educational problems successfully. This allows to adjust work of a teacher in order to maximize the use of his opportunities as regards professional formation of vocational school students. So, pedagogical technique has appropriate internal and external structure, which was foreseen by A.S. Makarenko and confirmed by modern scientists and researchers. Thus, pedagogical technique (technical and situational component) together with tactical training (professional knowledge and providing cognitive activity as a "means of achieving interim results on the way to a strategic goal") should play a major role in the process of training vocational school teachers.
 
Publisher ТОВ "НВП" Поіграфсервіс
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7962/1/%D0%92%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%B2%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf
Вовковінський, М.І. (2014) Structure of pedagogical vocational school teacher technique in the context of his workmanship Науковий вісник ІПТО НАПН України (7). pp. 70-75. ISSN 2223-5752