Запис Детальніше

Виникнення, розквіт та знищення Олександрівського училища-хутора для глухонімих

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7970/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7970
 
Title Виникнення, розквіт та знищення Олександрівського училища-хутора для глухонімих
Возникновение, расцвет и уничтожение Александровского училища-хутора для глухонемых
The emergence, flowering and destruction Alexander college-farm for the deaf
 
Creator Шевченко, В.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
902/908 Archaeology. Prehistory. Cultural remains. Area studies
 
Description У статті розкрита історія виникнення, розвитку та знищення Олександрівського хутору для глухонімих дітей. Наведена характеристика всіх будівель та пристосувань, а також опис території хутору та навчально виховного процесу. Подана інформація про його засновника та керівника.
В статье раскрыта история возникновения, развития и уничтожения Александровского хутора для глухонемых. Приведена характеристика всех строений и приспособлений, а также опись территории хутора и учебно-воспитательного процесса. Подана информация о его основателе и руководителе.
This article deals with the origins, development and the destruction of the Alexander Farm for deaf children. The characteristic of all buildings and fixtures, as well as an inventory of the territory of the farm and the educational process. The submitted information about its founder and leader.
 
Publisher Імекс-ЛТД
Имекс-ЛТД
Imeks-LTD
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7970/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C..pdf
Шевченко, В.М. (2013) The emergence, flowering and destruction Alexander college-farm for the deaf A child with sensory disorders: development, training, education (4). pp. 149-157. ISSN 978-966-189-233-9