Запис Детальніше

Комунікативна компетентність кваліфікованих фахівців

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7987/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7987
 
Title Комунікативна компетентність кваліфікованих фахівців
Коммуникативная компетентность квалифицированных специалистов
Сommunicative competence of skilled specialist
 
Creator Карп'юк, М.Д.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розкрито актуальність комунікативної ерудиції і вправності як одного з базових чинників соціально-професійної компетентності майбутніх кваліфікованих фахівців, а також важливої умови якісної професійної самореалізації в динамічних обставинах сьогодення – становлення ринкової економіки, глобалізаційні та євроінтеграційні процеси, зростання деструктивних, конфронтаційних настроїв тощо. Викладено особливості формування комунікативних навичок і вправності в майбутніх кваліфікованих фахівців будь-якого професійного напряму знань із врахуванням вітчизняного та міжнародного досвіду.
Проаналізовано рівень сформованості комунікативної ерудиції і вправності у майбутніх кваліфікованих робітників і систематизовано тенденції, що з них випливають, а також запропоновано коригуючі техніки.
Обґрунтовано зв'язок між комунікативною ерудицією і вправністю кваліфікованого фахівця та повнотою його професійної самореалізації, а також здатністю до стресостійкості, мобільності, конкурентоспроможності.
Визначено, що соціально-професійна компетентність майбутнього кваліфікованого фахівця не буде достатньо сформованою без урахування законів етики і психології мовленнєвої поведінки, технік мовленнєвої комунікації, культури професійного спілкування, особливостей мовленнєвих тактик спілкування.
Систематизовано складові багатоаспектного інтегрального феномена комунікативної вмілості й ерудиції майбутніх кваліфікованих фахівців, основу якого складають конкретні здібності та вміння.
Узагальнено, що феномен, яким є комунікативна вправність та ерудиція, поєднує в собі психологічні, нейрофізіологічні, антропологічні, генетичні чинники та потребує застосування різноманітних тренінгів, методик, діагностики й інших педагогічних технологій для якісного розвитку норм і стандартів комунікативної майстерності у професійної молоді ПТНЗ, що є актуальним для її успішного професійного функціонування й реалізації у трудовій діяльності.
В статье раскрыты актуальность коммуникативной эрудиции и навыков как одного из базовых факторов социально-профессиональной компетентности будущих квалифицированных специалистов, а также важного условия качественной профессиональной самореализации в динамических обстоятельствах настоящего – становление рыночной экономики, глобализационные и евроинтеграционные процессы, рост деструктивных, конфронтационных настроений и т.п. Изложены особенности формирования коммуникативных навыков у будущих квалифицированных специалистов любого профессионального направления знаний с учетом отечественного и международного опыта.
Проанализирован уровень сформированности коммуникативной эрудиции и навыков в будущих квалифицированных рабочих и систематизированы тенденции, которые из них вытекают, а также предложены корректирующие техники.
Обоснована связь между коммуникативной эрудицией, навыками квалифицированного специалиста и полнотой его профессиональной самореализации, а также способностью к стрессоустойчивости, мобильности, конкурентоспособности.
Определено, что социально-профессиональная компетентность будущего квалифицированного специалиста не будет достаточно сформированной без учета законов этики и психологии речевого поведения, техник речевой коммуникации, культуры профессионального общения, особенностей речевых тактик общения.
Систематизированы составляющие многоаспектного интегрального феномена коммуникативной умелости и эрудиции будущих квалифицированных специалистов, основу которого составляют конкретные способности и умения.
Обобщенно, что феномен, каковым является коммуникативная сноровка и эрудиция, сочетает в себе психологические, нейрофизиологические, антропологические, генетические факторы и требует применения разнообразных тренингов, методик, диагностики и других педагогических технологий для качественного развития норм и стандартов коммуникативной мастерства в профессиональной молодежи ПТУ, что актуально для её успешного профессионального функционирования и реализации в трудовой деятельности.
The article reveals relevance of communicative erudition and adroitness as one of the basic factors for socio-professional competence of qualified specialists to be, as well as an important condition for qualitative professional fulfillment in present day dynamic circumstances – formation of market economy, globalization and European integration processes, growth of destructive confrontational attitudes etc.
The author shows peculiarities of communicative skills and adroitness formation concerning future skilled specialists involved in any professional field of knowledge based on domestic and international experience.
The level of communicative erudition and adroitness formation in future skilled workers is analyzed; trends that follow from them are systematized; corrective techniques are offered.
The relationship between communicative erudition and adroitness of a qualified specialist and the plentitude of his professional self-actualization, plus ability to be stress-resistant, mobile and competitive is proved.
It is determined that socio-professional competence of a qualified specialist to be will not be formed in full without considering the laws of ethics and psychology of verbal behavior, techniques of speech communication, culture of professional communication, features of speech communication tactics.
The article systematizes components of future qualified specialists’ communicative adroitness and erudition multidimensional integral phenomenon which is based on specific abilities and skills.
The author generalizes that the phenomenon which makes communicative skill and erudition combines psychological, neurophysiological, anthropological, and genetic factors requiring the use of different trainings, methods, diagnostics and other educational technologies for high-quality communication skills norms and standards development as regards vocational schools students that is an important factor for successful occupational performance.
 
Publisher "НВП" Поіграфсервіс
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7987/1/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%BF%D1%8E%D0%BA%20%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%84%D0%B0%D1%85%D1%96%D0%B2%D1%86%D1%96%D0%B2.pdf
Карп'юк, М.Д. (2014) Сommunicative competence of skilled specialist Мдернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи (4). pp. 110-123.