Запис Детальніше

Формування уявлень учнівської молоді про життєвий і професійний успіх

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7990/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7990
 
Title Формування уявлень учнівської молоді про життєвий і професійний успіх
Формирование представлений учащейся молодежи о жизненном и профессиональном успехе
Formation of students’ conception about life and professional progress
 
Creator Орлов, В.Ф.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Трансформації базисних структур українського суспільства, динамізм оновлення суспільної свідомості і цивілізації загалом неминуче викликають зміни механізмів забезпечення життєдіяльності кожної особистості, особливо молоді. Моделі, за якими раніше діяла людина, не спрацьовують в умовах нового соціуму. Відтак у кожної особистості виникає потреба пристосуватися до нових форм поведінки, оновлення поглядів, спектра думок, цінностей та уявлень про особистісний і професійний успіх.
Соціально-економічні й культурні перетворення в суспільстві закономірно впливають на уявлення людини про її соціальний стан, місце і роль у суспільстві, цілі, завдання, що вона ставить перед собою, й успіхи, яких вже досягла або ще має досягти. Сукупність таких уявлень у певних соціальних групах, зокрема учнівської молоді, визначає поведінку, ставлення до навчання, професійної діяльності, суспільства. У сфері освіти актуальності набувають проблеми вивчення сутнісних характеристик підготовки учнівської молоді до вибору й реалізації професійної кар’єри, формування їхніх уявлень про життєвий і професійний успіх, які тісно пов’язані між собою, виявлення їх змісту, суперечностей та формування тенденцій подальшого розвитку. З огляду на це у статті проаналізовано сучасні дослідження, присвячені темі професійного успіху, подається визначення цього феномена і опис його видів. Формування уявлень учнівської молоді про успіх розглядається як психолого-педагогічна проблема.
Трансформации базисных структур украинского общества, динамизм обновления общественного сознания и цивилизации в целом неизбежно приводят к изменению механизмов жизнедеятельности каждой личности, особенно молодежи. Модели, по которым ранее действовал человек, не срабатывают в условиях нового социума. Поэтому у каждой личности возникает потребность приспособиться к новым формам поведения, обновления взглядов, спектра мыслей, ценностей и представлений о личностном и профессиональном успехе.
Социально-экономические и культурные преобразования в обществе закономерно отражаются представлении человека о его социальном положении, месте и роли в обществе, цели, задачах, которые он ставит перед собой, и успехи, которых уже достиг или должен достичь. Совокупность таких представлений в определенных социальных группах, в частности учащейся молодежи, определяет поведение, отношение к учебе, профессиональной деятельности, к обществу. В сфере образования актуальность приобретают проблемы изучения сущностных характеристик подготовки учащейся молодежи к выбору и реализации профессиональной карьеры, формирования их представлений о жизненном и профессиональном успехе, которые тесно связаны между собой, выявления их содержания, противоречий формирования тенденций дальнейшего развития. Учитывая это, в статье проанализированы современные исследования, посвященные теме профессионального успеха, дано определение этого феномена и описаны его виды. Формирование представлений учащейся молодежи об успехе рассматривается как психолого-педагогическая проблема.
Transformation of Ukrainian society’s basic structures, dynamism of renovation of social consciousness and human civilization in general inevitably draw to changes of a personality’s vital activity mechanisms. Models, followed by a human previously, do not work in conditions of new society anymore. Hence every person feel the need in adapting to new models of behavior, renewal of views, values, and concepts about personal and professional success.
It is natural that socio-economic and cultural transformations in a society result in such phenomenon as human conceptions about his social status, place and role in a society, goal, objectives set and success gained or to be gained in future. Totality of such conceptions in certain social groups, namely students, stipulates their behavior, attitude to study, professional activity, and society. Issues as regards research of essential characteristics on students training as to choosing and fulfilling the professional career, formation of conception about life and professional success being clos ely connected with each other, finding out their content, formation contradictions and tendencies as to changes of conceptions about professional success both during educational process and in future acquire significance. Taking into consideration the aforementioned the article presents analysis of current researches dedicated to the theme of professional success, gives definition of this phenomenon and description of its types. Formation of students’ conception about success is regarded as psycho-pedagogical problem.
 
Publisher "НВП" Поліграфсервіс
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7990/1/%D0%9E%D1%80%D0%BB%D0%BE%D0%B2%20%D0%92.%20%D0%A4.%20%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%8F%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%8C%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%20%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%94%D0%B2%D0%B8%D0%B9%20%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D1%85.pdf
Орлов, В.Ф. (2014) Formation of students’ conception about life and professional progress Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми пошуки і перспективи (4). pp. 17-28.