Запис Детальніше

Етико-моральні аспекти підготовки учнівської молоді до вибору і побудови професійної кар’єри

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/7992/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/7992
 
Title Етико-моральні аспекти підготовки учнівської молоді до вибору і побудови професійної кар’єри
Этико-моральные аспекты подготовки ученической молодежи к выбору и построению профессиональной карьеры
Еthical and moral aspects as regards preparing students to select and make their professional career
 
Creator Торчевська, Наталія Вікторівна
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У публікації висвітлено етико-моральні аспекти підготовки учнівської молоді до вибору і побудови професійної кар’єри, оскільки професійна кар’єра сучасного кваліфікованого робітника характеризується цілеспрямованим і систематичним розвитком його особистості відповідно до моральних категорій, за допомогою яких виражаються моральні принципи, норми, установки, оцінки, правила поведінки на робочому місці, у трудовому колективі. Вона характеризується соціально-особистісним зростанням, індивідуальним підходом до глибокого процесу професіоналізації, формуванням професійної відповідальності, професійних уподобань, установок тощо. Викладено критерії і показники моральної готовності підлітків до вибору професії, уточнено визначення й суть терміносполуки «етико-моральні аспекти підготовки учнівської молоді до вибору і побудови професійної кар’єри», наведено форми роботи з учнівською молоддю щодо розвитку її етико-моральних якостей у навчальній і позанавчальній діяльності.
Зроблено висновок про те, що формування етико-моральних аспектів підготовки учнівської молоді до вибору й побудови професійної кар’єри є тривалим багатоаспектним процесом розвитку особистості, націленим на самовдосконалення й успішну самореалізацію у подальшій професійній діяльності, що включає формування морально-етичних настанов, ціннісних орієнтацій учнівської молоді, які формуються у певну систему, регулюють подальшу професійну діяльність, морально-етичне ставлення до виконання виробничих завдань, трудової дисципліни; сформованість соціальної відповідальності, моральної самосвідомості, порядності, гідності, честі та інших важливих моральних категорій, необхідних для успішного вибору й реалізації професійної кар’єри.
В публикации освещены этико-моральные аспекты подготовки ученической молодежи к выбору и построению профессиональной карьеры, поскольку профессиональная карьера современного квалифицированного рабочего характеризуется целенаправленным и систематическим развитием его личности в соответствии с моральными, установки, оценки, правила поведения на рабочем месте в трудовом коллективе. Она характеризуется социально-личностным ростом, индивидуальным подходом к глубокому процессу профессионализации, формированию профессиональной ответственности, профессиональных предпочтений, установок и т.д. Изложены критерии и показатели моральной готовности подростков к выбору профессии, уточнено определение содержания терминосочетания «этико-моральные аспекты подготовки ученической молодежи к выбору и построению профессиональной карьеры», приведены формы работы с ученической молодежью касательно развития этико-моральных качеств учеников в учебной и позаурочной деятельности.
Сделан вывод о том, что формирование этико-моральных аспектов подготовки ученической молодежи к выбору и построению профессиональной карьеры представляет собой длительный многоаспектный процесс развития личности, нацеленный на самоусовершенствование и успешную самореализацию в последующей профессиональной деятельности, что учитывает формирование этико-моральных установок, ценностных ориентаций ученической молодежи. Они определяют систему норм и ценностей, регулируют последующую профессиональную деятельность, морально-этическое отношение к выполнению производственных заданий, трудовой дисциплине; формирование социальной ответственности, морального самосознания, порядочности, честности, чести и других важных моральных категорий, необходимых для успешного выбора и реализации профессиональной карьеры.
The paper highlights the ethical and moral aspects as regards preparing students to select and make their professional career as a modern skilled worker’s professional career is characterized by focused and systematic development of his personality in accordance with moral categories in which moral principles, norms, attitudes, evaluation, rules of conduct at a workplace are expressed. It is characterized by social and personal growth, personal approach to a profound process of professionalism, formation of professional liability, professional preferences, objectives, etc. Criteria and indicators of adolescents moral readiness to selecting the profession are given an account of, the definition and essence of terminological word combination “ethical and moral aspects of preparing students to select and make their professional career are clarified”, the ways of working with pupils on the development of ethical and moral character of students in educational and extracurricular activities are given.
The author concludes that formation of ethical and moral aspects of preparing pupils to choosing and making a professional career is a long multidimensional process of personal development aimed at self-improvement and successful self-realization in future professional performance including pupils’ formation of ethical attitudes and values orientations that determine a system of norms and values, control future professional activity, moral and ethical attitude to the tasks of the profession, labor discipline; formation of social responsibility, moral consciousness, integrity, dignity, honor, and other important moral categories necessary for successful selection and implementation of a professional career.
 
Publisher "НВП" Поіграфсервіс
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/7992/1/%D0%A2%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%9D.%20%D0%95%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D0%BC%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%20%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%96%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%B1%D0%BE%D1%80%D1%83%20%D1%96%20%D0%BF%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%E2%80%99%D1%94%D1%80%D0%B8.pdf
Торчевська, Наталія Вікторівна (2014) Еthical and moral aspects as regards preparing students to select and make their professional career Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми пошуки і перспективи (4). pp. 124-133.