Запис Детальніше

Сучасний урок української мови: компетентнісно орієнтовані цілі і структура

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8016/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8016
 
Title Сучасний урок української мови: компетентнісно орієнтовані цілі і структура
Современный урок украинского языка: компетентностно ориентированные цели и структура
The modern Ukrainian language lesson: competency-oriented goals and structure
 
Creator Пономарьова, К. І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті розкриваються особливості уроків української мови в початкових класах в умовах реалізації компетентнісного підходу, зокрема, визначення компетентнісно орієнтованих цілей, зміни у структурі, застосування інтерактивних способів навчальної взаємодії, рефлексії.
В статье раскрываются особенности уроков украинского языка в начальных классах в условиях реализации компетентностного подхода, в частности, определение компетентностно ориентированных целей, изменения в структуре, использование интерактивных способов учебного взаимодействия, рефлексии.
The article considers the special features of the Ukrainian language lessons in primary school under conditions of implementation of competence approach, particularly the competency oriented objectives, changes in the structure, the use of interactive methods of learning interaction, reflection.
 
Publisher Початкова школа
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8016/1/%D0%9A._%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%A1%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD._%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA_%D1%83%D0%BA%D1%80._%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8....pdf
Пономарьова, К. І. (2015) The modern Ukrainian language lesson: competency-oriented goals and structure Початкова школа (1). pp. 21-26. ISSN 0131-5358