Запис Детальніше

Система професійного розвитку керівників як чинник забезпечення результативності діяльності структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8019/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8019
 
Title Система професійного розвитку керівників як чинник забезпечення результативності діяльності структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку
The Development System of Departments of Communications Sales Service Heads’ for the Realization of Performance Management Approach
 
Creator Бородієнко, О.В.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
65 Communication and transport industries. Accountancy. Business management. Public relations
 
Description В статті обґрунтовано доцільність застосування в управлінні структурним підрозділом з продажу послуг зв’язку та обслуговування споживачів коучингового підходу з метою підвищення результативності персоналу. Представлено елементи професійної компетентності, розвиток яких є необхідним для здійснення функцій управління із застосуванням коучингового підходу; на їх основі обґрунтовано модель розвитку професійної компетентності, яка забезпечує набуття необхідних знань, умінь та навичок та сприяє використанню набутої компетентності у роботі керівника.
The expediency of coaching approach usage for the realization of control functions by the heads of departments of communications sales service for the
realization of performance management approach is justified in the article. Structural elements of professional competency for the purpose of coaching approach usage are presented. The model of professional development which ensures acquirement of coaching knowledge and skills and usage of coaching instruments in the work context is justified. It is proved that coaching approach helps heads of service departments to deal with effectiveness of personal. It reflects the postulates of modern branch in management – performance management. The model of professional competencies development presented in the article is based on core competencies of effective coach
– understanding of business, creation a relationship with a subordinate, goals setting skills, skills in analysis of the current situation, planning skills, ability to generate feedback to subordinates, ensuring the effectiveness of coaching procedures, skills in using of specific instruments of coaching. It helps using less corporative resources to create and develop professional skills to use coaching approach in management. The presented model consists of four stages: the distance course (to gain cognitive base), the training course (to gain skills in coaching instruments’ using), posttraining stage (to approve using of gained coaching skills in professional context), supporting stage (to control the level of performance, support motivation to use of coaching instruments, to avoid professional burnout). Presented model gives the opportunity in complex way to form and develop the competencies in coaching approach using in management and implement and control it’s using in professional context.
 
Publisher НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8019/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%204.pdf
- Бородієнко, О.В. (2014) The Development System of Departments of Communications Sales Service Heads’ for the Realization of Performance Management Approach Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 16 «Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики", 24 (34). pp. 90-95.