Запис Детальніше

До проблеми проектування посібника для дорослих

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8062/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8062
 
Title До проблеми проектування посібника для дорослих
On the problem of designing a textbook for adults
 
Creator Лушин, П. В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглянуті концептуальні засади проектування підручника з практичної психології для дорослих. Автор виходить з того, що такий підручник повинен відповідати змісту поняття «самовчитель», що дозволяє дорослому задіяти до процесу учіння власну особистість та накопичений досвід, а педагогові – недирективно реалізовувати спланований навчальний та розвивальний зміст. Самовчитель проектується з врахуванням принципу малої структурованості навчального контенту. Діяльністьпедагогареалізуєтьсявтермінахособистісно-орієнтованогопідходу.
The article deals with the analysis of the conceptual grounds for designing atextbook for adults. The author assumes that the textbook must correspond to theconcept a self-help manual which allows the subjects to involve their ownpersonality and accumulated experience into the process of their studies. Theteacher using it may as well have a free choice for realizing her pedagogicpriorities. The self-help textbook is designed so as to present the learning materialin a low structured and ambiguous way which is a precondition for person-orientedapproach in learning.
 
Publisher УМО НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8062/1/%D0%9B%D1%83%D1%88%D0%B8%D0%BD%20%D0%9F.%D0%92.%202014.pdf
Лушин, П. В. (2014) On the problem of designing a textbook for adults Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 43 (67). pp. 32-37.