Запис Детальніше

Чи так далека особистісно орієнтована перспектива в освіті?

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8064/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8064
 
Title Чи так далека особистісно орієнтована перспектива в освіті?
Is it too far for the realization of a person-oriented approach in education?
Так ли далека личностно ориентированная перспектива в образовании?
 
Creator Лушин, П. В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В даній статті проаналізовано умови створення особистісно-орієнтованого середовища для підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в системі післядипломної педагогічної освіти. У статті автор розглянув особливості співвідношення компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходу, а також виділив провідну компетентність, яку визначив як «самосупровід в умовах постійних змін». Також приведені основні принципи проектування особистісно-орієнтованої середовища та існуючі форми її реалізації в системі післядипломної педагогічної освіти.
The article deals with the analysis of the conditions for the creation of a learner-oriented environment meant for training and qualification development of specialists in post-graduate pedagogical education. The author examined the peculiarities of the ratio of the competence-based and student-oriented approach, and has provided the leading competence, which is identified as a «self-guidance in the face of constant change». Also the basic principles of designing a learner-oriented environment and existing forms of its realization in the system of postgraduate pedagogical education are presented.
В данной статье проанализированы условия создания личностно-ориентированной среды для подготовки и повышения квалификации специалистов в системе последипломного педагогического образования. В статье автор рассмотрел особенности соотношения компетентностного и личностно ориентированного подхода, а также выделил ведущую компетентность, которую определил как «самосопровождение в условиях постоянных изменений». Также приведены основные принципы проектирования личностно-ориентированной среды и существующие формы ее реализации в системе последипломного педагогического образования.
 
Publisher УМО НАПН України
 
Date 2012
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8064/1/%D0%9B%D0%A3%D0%A8%D0%98%D0%9D.pdf
Лушин, П. В. (2012) Is it too far for the realization of a person-oriented approach in education? Післядипломна освіта в Україні, 2 (21). pp. 36-42.