Запис Детальніше

Особистіно орієнтований підхід у науці та освіті як предмет психологічної рефлексії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8068/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8068
 
Title Особистіно орієнтований підхід у науці та освіті як предмет психологічної рефлексії
Personality-centered approach to science and education as a subject of psychological reflection
Личностно ориентированный подход в науке и образовании как предмет психологической рефлексии
 
Creator Татенко, В. О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description у статті представлено теоретичне дослідження суперечливості у розумінні сучасною наукою психологічної сутності категорій, які утворюють дискурсивний простір уявлень про особистісно орієнтований підхід у науці та освіті.
The author presents the results of a theoretical analysis of inconsistency in the contemporary scientists’ understanding of the psychological nature of the categories that make up the discursive space of representations of personality-centered approach to science and education.
в статье представлено теоретическое исследование противоречивости в понимании современной наукой психологической сущности категорий, которые образуют дискурсивное пространство представлений о личностно ориентированном подходе в науке и образовании.
 
Publisher УМО НАПН України
 
Date 2012
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8068/1/%D0%A2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9E..pdf
Татенко, В. О. (2012) Personality-centered approach to science and education as a subject of psychological reflection Післядипломна освіта в Україні, 1 (20). pp. 80-91.