Запис Детальніше

Основоположні принципи андрагогічної моделі навчання: оптимальні умови використання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8231/
374.013.83
 
Title Основоположні принципи андрагогічної моделі навчання: оптимальні умови використання
Fundamental principles andragogical learning model: optimal conditions of use
Основополагающие принципы андрагогический модели обучения: оптимальные условия использования
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Висвітлено значення освіти дорослих з урахуванням сучасних соціально-економічних умов. Визначено сутність андрагогічної моделі навчання з позицій суб'єктної, об'єктної й буттєвої (онтологічної) реальності та обгрунтовано три групи принципів (загальнодактичні, андрагогічні й фундаментальні) освіти дорослих.
The article presented deals with the expanding of the importance of adult education in the light of contemporary socio-economic conditions. Under review is the essence of androgogical model of learning from a position of subject, object and ontological reality, as well as grounding the three sets of principles (general didactic, androgogical and basic) for adult education.
Раскрыто значение образования взрослых с учетом современных социально-экономических условий. Определено сущность андрагогической модели обучения с позиции субъектной, объектной и онтологической реальности, а также обосновано три группы принципов (общедидактические, андрагогические и фундаментальные) образования взрослых.
 
Publisher TOB фірма «Планер»
 
Date 2010-05-07
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8231/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B8%20%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3.%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%96.pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2010) Fundamental principles andragogical learning model: optimal conditions of use Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, practice, problems, 1 (23). pp. 119-124. ISSN ISBN 978-966-2337-01-3