Запис Детальніше

Інноваційні технології формування взаємоповаги як сімейної цінності у старшокласників інтернат них закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8234/
373.018.32-37.015.31
 
Title Інноваційні технології формування взаємоповаги як сімейної цінності у старшокласників інтернат них закладів
Innovative Technologies of Forming Mutual Respect as a Family Value in Senior Students from Boarding Schools
 
Creator Бернацька, О.Б.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
 
Description Вивчення теоретичних основ формування взаємоповаги як сімейної цінності у старшокласників інтернатних закладів та аналіз рактики роботи інтернатних закладів дали автору змогу обґрунтувати нарративний кейс-метод, соціально-психологічний тренінг з використанням рольових ігор та елементів плейбек-театру як інноваційні технології педагогічного експерименту.
Изучение теоретических основ формирования взаимоуважения как семейной ценности у старшеклассников интернатных учреждений и анализ практики работы интернатных учреждений позволили автору обосновать нарративный кейс-метод, социально-психологический тренинг с использованием ролевых игр и элементов плейбэк-театра как инновационные технологии педагогического эксперимента.
Innovative Technologies of Forming Mutual Respect as a Family Value in Senior Students from Boarding Schools The Institute of Problems on Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine (9 Berlynskoho Str., Kyiv, Ukraine). In the situation of limitation or inadequacy of close relationship with biological parents, brought up in condition of boarding school, youth becomes limited in getting social and psychological experience of trust and sincerity, which is the foundation of family relationships. Developing a model of forming mutual respect as a family value in boarding schools for senior pupils, we found out that the efficiency of this process is manifested in creating meaningful intimate personal relationships in the actual situation of communication in the reference group and future family. To increase the level of mutual respect as a boarding school senior pupils’ family value, we combine traditional forms of work of the educational process in secondary schools (educational classes, lectures, seminars etc.) with innovative ones: the narrative case-method «Consultation of psychologist», socio-psychological training with using role-playing games and elements of playback-theatre.
 
Publisher ТОВ «Імекс-ЛТД», м. Кіровоград, Україна
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8234/1/bernacka2014.pdf
Бернацька, О.Б. (2014) Innovative Technologies of Forming Mutual Respect as a Family Value in Senior Students from Boarding Schools Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (18). pp. 53-62. ISSN 2308-3778