Запис Детальніше

Феномен формування управлінської еліти у парадигмі неперервної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8305/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8305
 
Title Феномен формування управлінської еліти у парадигмі неперервної освіти
Феномен формирования управленческой элиты в парадигме непрерывного образования
The phenomenon of forming of managing elite in the paradigm of lifelong learning
 
Creator Олійник, В.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті на основі аналізу сучасних тенденцій та особливостей управлінської еліти у суспільстві розкривається проблема формування даної категорії еліти як феномен у парадигмі неперервної освіти. Обгрунтовується необхідність удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів.
В статье на основании анализа современных тенденций и особенностей управленческой элиты в обществе раскрывается проблема формирования данной категории элиты как феномен в парадигме непрерывного образования. Обосновывается необходимость усовершенствования системы подготовки, переподготовки и повышения квалификации руководящих кадров.
The article is based on an analysis of current trends and features of the managing elite in society reveals the problem of forming of the elite category as a phenomenon in the paradigm of lifelong learning. The necessity of improving the system of training, retraining and professional development of staff is grounded in the article.
 
Publisher НТУ “ХПІ”
 
Date 2013
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8305/1/Stattya_Oliynyk_VV_FENOMEN.pdf
Олійник, В.В. (2013) The phenomenon of forming of managing elite in the paradigm of lifelong learning Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія, 2. pp. 114-119.