Запис Детальніше

Соціально-професійна орієнтація учнів: державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8411/
http://ipvid.org.ua/products/2013/article.php
 
Title Соціально-професійна орієнтація учнів: державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти
 
Creator Піддячий, Микола Іванович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті обґрунтовано необхідність соціально-професійної орієнтації учнів; формування життєво-трудових компетентностей, які дозволять особистості функціонувати в умовах швидкозмінних соціальних і професійних систем; проектування навчально-виховного середовища сприятливого для оволодінню соціальним досвідом у межах соціально-економічного середовища; забезпечення процесу включення учнів у продуктивну діяльність з боку держави у процесі регулювання та впровадження «освітніх проектів».
It registers in the article, that on the modern stage of development of personality and society the problem of pedagogical science and practice consists not only in absence of theoretical, methodological, methodical, administrative works for the decision of problems of socially-professional orientation of personality. The main reasons of insufficient dynamics of development of personality and society are absence: social situation friendly to the socially-professional orientation; socio-economic regional environment interested in competent specialists; balanced labor-market; resources for expansion of key to deyatel'nostey personality in the conditions of regional educational environment and others like that. These circumstances do not enable to create the productive uchebno-vospytatel'nuyu environment directed on forming in the students of levels of kompetentnostey in accordance with the stages of age-dependent development on which three phases of including are in a reviewer area: adaptation, individualization and integration.
To a great extent excretions of socially-professional orientation of students in the conditions of the differentiated studies, development and introduction of modern uchebno-vospytatel'nykh complete sets allows to form their vitally-labors of competence, personalities friendly to harmonization; to stabilize the public relations; to develop a socio-economic environment; to diminish the level of social tension.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8411/1/50_%D0%A1%D0%BE%D1%86%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%9E%D1%80%D1%96%D0%94%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%A1%D1%82%D0%91%D0%9F%D0%97%D0%A1%D0%9E_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%A1%D1%83%D1%87%D0%9F%D1%96%D0%B4%D1%80_17102013.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (2013) Соціально-професійна орієнтація учнів: державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Проблеми сучасного підручника (13). pp. 185-198. ISSN ISBN 978-966-644-382-6