Навчально-виховний процес профільної школи: соціально-професійне спрямування
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8412/
|
|
Title |
Навчально-виховний процес профільної школи: соціально-професійне спрямування
The educational process of specialized schools: social and professional focus |
|
Creator |
Піддячий, Микола Іванович
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті обґрунтовано актуальність створення умов для підвищення соціально-професійного рівня старшокласників; формування життєво-трудових компетентностей, які дозволять орієнтуватися та функціонувати в умовах швидкозмінного середовища; проектування навчально-виховного процесу сприятливого для оволодінню соціальним досвідом у межах регіонального середовища. Її мета зорієнтувати систему загальної середньої освіти на особистісні ціннісні орієнтації у процесі планування та здійснення соціально-професійно спрямованого навчально-виховного процесу профільної школи та сприяння усуненню протиріч у системі загальної середньої освіти. Наступним етапом підвищення соціально-професійного рівня старшокласників є розробка змісту навчально-виховних заходів профільної школи.
In the article the urgency of creating conditions to improve the socio-professional-grade high school students; Formation of life and labor competencies that will navigate and quick to operate under protection; designing educational process conducive to mastering social experience within the regional environment. It aims to orient the system of secondary education in personal value orientation in the planning and implementation of social and professional directed educational process specialized schools and promoting the elimination of contradictions in the general secondary education. The next step in improving the socio-professional-grade high school students is to develop the content of the educational activities of specialized schools. |
|
Publisher |
ПП Зволейко Д.Г.
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8412/1/52_%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%92%D0%B8%D1%85%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%A8%D0%BA%D0%A1%D0%BE%D1%86%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%A1%D0%BF%D1%80_%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE_20022014.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>) (2014) The educational process of specialized schools: social and professional focus Педагогічна освіта: теорія і практика (17). pp. 98-105. |
|