Освіта як засіб соціальної адаптації до третього віку
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8415/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8415 |
|
Title |
Освіта як засіб соціальної адаптації до третього віку
Education as a mean of social adaptation to the third age Edukacja jako sposób adaptacji społecznej do trzeciego wieku |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Обґрунтовано доцільність змін у ставленні до освіти літніх людей; розкрито засади «успішного старіння», провідну роль в якому відіграє освітня діяльність; проаналізовано особливості організації навчання літніх людей в країнах Західної Європи та висвітлено зміст діяльності університетів третього віку.
It is substantiated the necessity of attitude changes to education of elderly people; the principles of "successful aging", in which education plays a leading role are revealed; the peculiarities of organization of elderly people education in the Western Europe are analyzed and content of the Universities of Third Age is explained. Uzasadniono docelowe zmiany w edukacji seniorów; opisano zasady «pomyślnego starzenia», przedstawiono znaczącą rolę, jaka odrywa działalność edukacyjna; przeanalizowano osobliwości nauczania starszych ludzi w krajach Europy Zachodniej oraz zaprezentowano działalność Uniwersytetów Trzeciego Wieku. |
|
Publisher |
Академія ім. Яна Длугоша у Ченстохові
Academia im. Jan Dlugosz in Czestochowa Academia im. Jana Długosza w Częstochowie |
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8415/1/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0%20%D1%8F%D0%BA%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B1%20%D1%81%D0%BE%D1%86.%20%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BF%D1%82..pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2012) Education as a mean of social adaptation to the third age Professional education: pedagogy and psychology (14). pp. 435-443. ISSN 2083-2753 |
|