Запис Детальніше

Освіта як засіб соціальної адаптації до третього віку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8415/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8415
 
Title Освіта як засіб соціальної адаптації до третього віку
Education as a mean of social adaptation to the third age
Edukacja jako sposób adaptacji społecznej do trzeciego wieku
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Обґрунтовано доцільність змін у ставленні до освіти літніх людей; розкрито засади «успішного старіння», провідну роль в якому відіграє освітня діяльність; проаналізовано особливості організації навчання літніх людей в країнах Західної Європи та висвітлено зміст діяльності університетів третього віку.
It is substantiated the necessity of attitude changes to education of elderly people; the principles of "successful aging", in which education plays a leading role are revealed; the peculiarities of organization of elderly people education in the Western Europe are analyzed and content of the Universities of Third Age is explained.
Uzasadniono docelowe zmiany w edukacji seniorów; opisano zasady «pomyślnego starzenia», przedstawiono znaczącą rolę, jaka odrywa działalność edukacyjna; przeanalizowano osobliwości nauczania starszych ludzi w krajach Europy Zachodniej oraz zaprezentowano działalność Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
 
Publisher Академія ім. Яна Длугоша у Ченстохові
Academia im. Jan Dlugosz in Czestochowa
Academia im. Jana Długosza w Częstochowie
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8415/1/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0%20%D1%8F%D0%BA%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B1%20%D1%81%D0%BE%D1%86.%20%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BF%D1%82..pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2012) Education as a mean of social adaptation to the third age Professional education: pedagogy and psychology (14). pp. 435-443. ISSN 2083-2753