Запис Детальніше

Філософський підхід до вивчення екології

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8463/
37.07:504
 
Title Філософський підхід до вивчення екології
Philosophical Approach to Ecology Studies
Философский подход к изучению экологии
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description Вплив сучасного людства на навколишнє середовище не може більше залишатися безконтрольним, що і викликає необхідність вирішення моральних, етичних, моральних проблем, які ведуть до заміни антропоцентричної парадигми на екоцентричну. Стаття присвячена вивченню можливостей екологічної етики у вирішенні цих питань.
The modern human community has reached such a stage of the development at which its influence on the environment has to be strictly controlled. Therefore we have to solve many ethical and moral problems that lead to changing an anthropocentric paradigm to the ecocentric one. This article analyzes the capabilities of ecological ethics in solving the above-mentioned problems.
Влияние современного человечества на окружающую среду не может больше оставаться бесконтрольным, что и вызывает необходимость решения моральных, этических, нравственных проблем, которые ведут к замене антропоцентрической парадигмы на экоцентрическую. Статья посвящена изучению возможностей экологической этики в решении этих вопросов.
 
Publisher Львівська політехніка
 
Date 2008-03-10
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8463/1/%D0%A4%D1%96%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%84.%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D1%96%D0%B4%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D1%87.%20%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97.pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2008) Philosophical Approach to Ecology Studies Pedagogy and Psychology of Professional Education (1). pp. 27-36.