Запис Детальніше

Методологічне осмислення змісту екологічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8470/
37.504
 
Title Методологічне осмислення змісту екологічної освіти
Methodological understanding the content of ecological education
Методологическое осмысление содержания экологического образования
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description Автор обгрунтовує екологізацію змісту спеціальних предметів, доводить, що реформування екологічної освіти у професійній школі має відбуватися шляхом введення обов'язкового курсу екології з посиленням еколого-економічного і галузевого компонента у професійних навчальних закладах усіх рівнів і профілів обсягом не менше 50-70 годин.
The author justifies special items environmentalizing content proves that reform of environmental education in professional school should be conducted by a compulsory course ecology of increasing environmental-economic and sectoral component in professional schools of all levels and profiles of not less than 50-70 hours.
Автор обосновывает экологизацию содержания специальных предметов, доказывает, что реформирование экологического образования в профессиональной школе должно происходить путем введения обязательного курса экологии с усилением эколого-экономического и отраслевого компонента в профессиональных учебных заведениях всех уровней и профилей объемом не менее 50-70 часов.
 
Publisher ДОВ Вінниця
 
Date 2004
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8470/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB.%20%D0%BE%D1%81%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2004) Methodological understanding the content of ecological education Modern information technologies and innovative training methods in preparation of specialists: methodology, theory, practice, problems (6). pp. 115-122. ISSN ISBN 966-527-128-8