Запис Детальніше

Основні напрями національного виховання учнівської молоді у ПТНЗ художнього профілю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8525/
978-966-665-532-8
 
Title Основні напрями національного виховання учнівської молоді у ПТНЗ художнього профілю
Main directions of national education of youth in vocational schools of artistic profile
 
Creator Колісник-Гуменюк, Юлія Ігорівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У статті розглядається роль гуманізації, національного, патріотичного та естетичного виховання, мета яких полягає у підвищенні рівня загальної культури особистості через: формування в учнів наукового світогляду і творчого мислення; реалізацію професійної спрямованості змісту освіти; розкриття професійних якостей, аспектів професійних знань та діяльності; створення умов для розвитку особистісних якостей майбутніх фахівців народних художніх промислів.
This article examines the role of humanization, national, patriotic and aesthetic education, the purpose of which is to raise the level of general cultural identity through: development of students' scientific outlook and creative thinking; implementation of professional orientation of educational content; disclosure of professional qualities aspects of professional knowledge and activities; creating conditions for the development of personal qualities of future specialists of national art crafts.
 
Publisher "Сполом"
 
Date 2014-10-16
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8525/3/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BD%D0%B0%D1%86-%D0%B2%D0%B8%D1%85.pdf
Колісник-Гуменюк, Юлія Ігорівна (2014) Main directions of national education of youth in vocational schools of artistic profile Fourth Ukrainian Pedagogical Congress "Reform of the education system in Ukraine in the context of European integration". pp. 340-346.