Запис Детальніше

Коучинг як інноваційна технологія особистісно-розвивального навчання: особливості застосування в професійному навчанні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8588/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8588
 
Title Коучинг як інноваційна технологія особистісно-розвивального навчання: особливості застосування в професійному навчанні
Коучинг как инновационная технология личностно ориентированного развивающего обучения: особенности использования в профессиональном обучении
Coaching as an innovative technology of personality developing education: pecularities of usage in professional training
 
Creator Бородієнко, О.В.
Музичко, Л.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Обґрунтовано доцільність використання коучингу як технології особистісно-розвивального навчання в системі професійної освіти. Розширено та доповнено бачення концепції освітнього коучингу. Виділено системи, взаємодія в рамках яких може бути зреалізована із застосуванням коучингового підходу. Схарактеризовано специфічні компетентності педагога, розвиток яких є необхідним для реалізації коучингової взаємодії в індивідуальному та груповому форматі. Акцентовано увагу на специфіці використання таких інструментів коучингу, як рівні слухання та зворотній зв’язок.
Обоснована целесообразность использования коучинга как технологии личностного развивающего обучения в системе профессионального образования. Расширено и дополнено видение концепции образовательного коучинга. Выделены системы, взаимодействие в рамках которых можно реализовать с использованием коучингового подхода. Исследованы специфические компетенции педагога, развитие которых является необходимым для реализации коучингового взаимодействия в индивидуальном и групповом форматах. Акцентировано внимание на специфике использования таких инструментов коучинга, как уровни слушания и обратная связь.
The expediency of coaching approach usage as a technology of personality oriented learning is justified in the article. Vision of the concept of educational coaching is enhanced and expanded. Systems in which the interaction based on coaching approach is highlighted. Also the authors determined specific competence of the teacher, the development of which is necessary to implement coaching interaction in individual and group formats. Attention is focused on the specifics of usage of such coaching tools as levels of listening and feedback.
 
Publisher "Гельветика"
 
Date 2015-01
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8588/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%208.pdf
Бородієнко, О.В. and Музичко, Л.В. (2015) Coaching as an innovative technology of personality developing education: pecularities of usage in professional training Молодий вчений, 2 (17). pp. 22-26. ISSN 2304-5809