Запис Детальніше

Автономія та лідерство в європейському просторі вищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8677/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8677
 
Title Автономія та лідерство в європейському просторі вищої освіти
 
Creator Луговий, В.І.
Калашнікова, С.А.
Слюсаренко, О.М.
Таланова, Ж.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Проаналізовано дані щодо рівня автономії та рейтингових досягнень закладів вищої освіти 26 європейських країн, включаючи Україну. Підтверджено, що автономія, особливо академічна, організаційна та кадрова, є важливим чинником досягнення закладами високих рангових позицій за рейтингами «Таймс» і «Шанхайський». Водночас, сама по собі автономія, не доповнена іншими розвинутими складовими діяльності, зокрема, дослідницько-інноваційною, не гарантує університетської конкурентоспроможності, відтак є необхідною, але не достатньою для успішності вищої школи. Виявлено ефект автономічної синергії, за яким інтегральна автономія більш ефективна, ніж її диференціальні компоненти. Показано, що вищій освіті України бракує як автономії, окрім кадрової, так й інших ключових складових основної діяльності, насамперед дослідницько-інноваційної. Аргументована важливість досвіду Австрії стосовно розвитку автономії та вдосконалення мережі провідних університетів з огляду на доцільність подрібнення закладів вищої освіти лише в разі, якщо новоутворені заклади спроможні бути високорейтинговими.
The data on the autonomy level and ranking achievements of 26 European countries’ higher education institutions, including Ukrainian, are analyzed. It is confirmed that autonomy, especially academic, organizational and staffing, is an important factor in achieving top ranking positions in the “Times” and “Shanghai” rankings. However autonomy itself, not supplemented by other developed components of institution’s activities, including research and innovational, does not guarantee university’s competitiveness and therefore is necessary, but not sufficient, for higher school success.
8
Autonomy synergy effect is found out; according to it integral autonomy is more effective than its differential components. It is shown that higher education in Ukraine lacks both autonomy, except staffing, as well as other key components of institution’s core activities, especially research and innovational. The importance of Austrian experience concerning autonomy development and leading universities network improvement is argued taking into consideration the expediency of higher education institutions dividing only if newly created institutions are able to be top-ranked.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8677/1/2014_%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%8F%20%D1%82%D0%B0%20%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%20%D0%84%D0%9F%D0%92%D0%9E_%D0%92%D0%86%D0%9B_%D0%A1%D0%90%D0%9A_%D0%9E%D0%9C%D0%A1_%D0%96%D0%92%D0%A2_4.pdf
- Луговий, В.І. (orcid.org/0000-0003-1650-066X <http://orcid.org/0000-0003-1650-066X>), Калашнікова, С.А., Слюсаренко, О.М. and Таланова, Ж.В. (2014) Автономія та лідерство в європейському просторі вищої освіти Вища освіта України, 1. pp. 14-20. ISSN 2078-1016