Ставлення персоналу освітніх організацій до змін та проблема розвитку типів організаційної культури
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8764/
|
|
Title |
Ставлення персоналу освітніх організацій до змін та проблема розвитку типів організаційної культури
Educational organization staff’s attitudes to change and the problem of development of organizational culture types |
|
Creator |
Івкін, В.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В статті представлено аналіз рівня розвитку типів ставлення персоналу освітніх організацій до змін («традиціоналіст», «реаліст», «вільнодумець»). Проаналізовано рівень розвитку типів організаційної культури освітніх організацій (культура «влади»; культура «ролей»; культура «завдань»; культура «особистості»). Розкрито взаємозв’язок між рівнем розвитку ставлення персоналу освітніх організацій до змін і рівнем розвитку типів організаційної культури. The article analyzes the levels of staff’s attitudes to change in educational organizations (‘traditionalist’, ‘realist’, and ‘freethinker’). The author analyzed the levels of educational organizations’ culture types that included the power culture, role culture, task culture, and personality culture). The author revealed the relationship between the levels of educational organization staff’s attitudes to change and the levels of educational organizations’ culture types. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8764/1/%D0%86%D0%B2%D0%BA%D1%96%D0%BD_41.pdf
- Івкін, В.М. (2014) Educational organization staff’s attitudes to change and the problem of development of organizational culture types Актуальні проблеми психології. – Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія (41). pp. 24-29. ISSN 2072-4772 |
|