Запис Детальніше

Ставлення персоналу освітніх організацій до змін та проблема розвитку типів організаційної культури

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8764/
 
Title Ставлення персоналу освітніх організацій до змін та проблема розвитку типів організаційної культури
Educational organization staff’s attitudes to change and the problem of development of organizational culture types
 
Creator Івкін, В.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статті представлено аналіз рівня розвитку типів ставлення персоналу освітніх організацій до змін («традиціоналіст», «реаліст», «вільнодумець»).
Проаналізовано рівень розвитку типів організаційної культури освітніх організацій (культура «влади»; культура «ролей»; культура «завдань»; культура «особистості»). Розкрито взаємозв’язок між рівнем розвитку ставлення персоналу освітніх організацій до змін і рівнем розвитку типів організаційної культури.
The article analyzes the levels of staff’s attitudes to change in educational organizations (‘traditionalist’, ‘realist’, and ‘freethinker’).
The author analyzed the levels of educational organizations’ culture types that included the power culture, role culture, task culture, and personality culture). The author revealed the relationship between the levels of educational organization staff’s attitudes to change and the levels of educational organizations’ culture types.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8764/1/%D0%86%D0%B2%D0%BA%D1%96%D0%BD_41.pdf
- Івкін, В.М. (2014) Educational organization staff’s attitudes to change and the problem of development of organizational culture types Актуальні проблеми психології. – Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія (41). pp. 24-29. ISSN 2072-4772