Запис Детальніше

Методологічні аспекти кейс-методу при викладанні спеціальних дисциплін будівельного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8793/
http://www.tmpe.profua.info/images/docs/5/14pashchenko.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8793
 
Title Методологічні аспекти кейс-методу при викладанні спеціальних дисциплін будівельного профілю
Методологические аспекты кейс-метода при преподавании специальных дисциплин строительного профиля
Мethodological аspects case-methods in teaching of special disciplines Building profiles
 
Creator Пащенко, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В статті розглянуто методологічні позицій кейс-методу (case-study), єдність дидактичних принципів застосування кейс-методу, розкрито його зміст, вплив методу на формування навичок учнів в практиці навчально-виховного процесу ПТНЗ будівельного профілю.
Надано увагу моделі ситуаційного навчання при застосуванні кейс-методу на заняттях із спеціальних дисциплін, виділено етапи створення кейсу. Проаналізовано переваги і недоліки застосування кейс-методу в навчальний процес професійно-технічних навчальних закладів.
In the article the methodological position of case method (case study), the unity of the didactic principles of application of the case method, revealed its contents, the influence of the method on forming the skills of pupils in the educational process of VOCATIONAL SCHOOL building profile.
Given the attention model situational training in the application of case method in the classroom with special disciplines, highlighted the steps of creating a case. Analysis of advantages and disadvantages of applying case teaching method in vocational educational institutions.
В статье рассмотрены методологические позиций кейс - метода (case - study), единство дидактических принципов применения кейс - метода, раскрыто его содержание, влияние метода на формирование навыков учащихся в практике учебно-воспитательного процесса ПТУ строительного профиля.
Предоставлено внимание модели ситуационного обучения при применении кейс - метода на занятиях по специальным дисциплинам, выделены этапы создания кейса. Проанализированы преимущества и недостатки применения кейс - метода в учебный процесс профессионально-технических учебных заведений.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8793/3/Paschenko.pdf
Пащенко, Т.М. (2014) Мethodological аspects case-methods in teaching of special disciplines Building profiles Теорія і методика професійної освіти: Електронне наукове видання (5).