Запис Детальніше

Кейс-технології навчання кваліфікованих робітників будівельної галузі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8797/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8797
 
Title Кейс-технології навчання кваліфікованих робітників будівельної галузі
Кейс-технологии обучения квалифицированных рабочих строительной отрасли
Case-technology training skilled workers construction industry
 
Creator Пащенко, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Використання кейс-технології дає можливість розвивати інтелектуальні навички майбутніх кваліфікованих робітників, сприяє досягненню успіхів у формуванні їхньої технологічної культури.
Застосування викладачем кейс-методу для навчання майбутніх кваліфікованих робітників, з одного боку, стимулює індивідуальну активність учнів, формує позитивну мотивацію до навчання, зменшує «пасивних» і невпевнених у собі учнів, забезпечує високу ефективність навчання і розвитку майбутніх фахівців, формує певні особистісні якості компетенції, а з другого –дає можливість викладачу самовдосконалюватись, оновлювати власний творчий потенціал.
У статті розглянуті дидактичні принципи, на сукупності яких базується застосування кейс-методу, виділені ознаки, що дають змогу відрізнити їх від інших методів навчання. Наведені вимоги до створення кейсів, розроблена послідовність їх створення.
Проведений аналіз показав, що використання кейс-методу в практиці навчально-виховного процесу ПТНЗ будівельного профілю має певні переваги і можливості його розвитку.
Водночас із позитивними моментами, застосування кейс-методу в ПТНЗ має й недоліки, що істотно впливають на умови впровадження кейс-технологій у навчальний процес. На сьогодні ще недостатньо розроблені пакети кейсів для різних дисциплін по підготовці кваліфікованих робітників. Упровадження кейс-технологій в навчальний процес ПТНЗ знаходиться поза межами реальної уваги, не маючи ні теоретичної, ні методичної підтримки.
Использование кейс-технологии дает возможность развивать интеллектуальные навыки будущих квалифицированных рабочих, которые будут им нужны в дальнейшей учебе и в профессиональной деятельности, способствует достижению успехов в формировании их технологической культуры.
Применение преподавателем метода кейса для учебы будущих квалифицированных рабочих с одной стороны стимулирует индивидуальную активность учеников, формирует позитивную мотивацию к учебе, уменьшает "пассивных" и неуверенных в себе учеников, обеспечивает высокую эффективность учебы и развития будущих специалистов, формирует определенные личностные качества и компетенции, а из другой дает возможность самому преподавателю самосовершенствоваться, по-другому мыслить и действовать и обновлять собственный творческий потенциал.
В статье рассмотрены дидактичные принципы, на совокупности которых базируется применение метода кейса, выделены признаки, которые позволяют отличить от других методов учебы. Приведены требования к созданию кейсов, разработана последовательность создания кейса.
Проведенный анализ показал, что использование метода кейса в практике учебно-воспитательного процесса ПТУ строительного профиля имеет определенные преимущества, ряд возможностей.
Наряду с позитивными моментами применения кейс-метода в ПТУ имеет ряд недостатков, которые существенно влияют на условия внедрения технологий кейса в учебный процесс.
На сегодня недостаточно разработанные пакеты кейсов для разных дисциплин по подготовке квалифицированных рабочих.
Внедрение кейс-технологий в учебный процесс ПТУ находится вне пределов реального внимания, не имея ни теоретической, ни методической поддержки.
In this article the using of interactive technologies, and the case method in particular, in educational process practice of vocational schools of building character is analized.
 
Publisher «НВП Поліграфсервіс»
 
Date 2015
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8797/7/%D0%9F%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%28%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F5%29.pdf
Пащенко, Т.М. (2015) Case-technology training skilled workers construction industry Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки та перспективи: зб. наук. пр, 5. pp. 106-120. ISSN 978-966-8618-45-2