Методологічні функції освіти збалансованого розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/8822/
|
|
Title |
Методологічні функції освіти збалансованого розвитку
Methodological features balanced development of education |
|
Creator |
Скиба, Ю.А.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study 502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them |
|
Description |
В статті подано аналіз наявних літературних джерел, присвячених освіті збалансованого розвитку. На фоні проведеного аналізу автор розкриває питання методологічних функцій освіти збалансованого розвитку при підготовці спеціалістів-екологів. При цьому ним виділяються і характеризуються як основні, так і методологічні функції - прогностична, світоглядна, культурологічна, інтеграційна, системна. Article induced analysis of different literature sources that are devoted to the importance of educational questions in the interests of sustainable development. Against the background of the analysis the author consider the question of methodology of the functions of education for sustainable development in conditions of preparation ecologists. Except this the author identifies and characterized as main such methodological functions - predictive, ideological, cultural, integration, system. |
|
Publisher |
НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/8822/1/SKYBAS_Ju_A_57-61_Summary_tmp267.pdf
- Скиба, Ю.А. (2012) Methodological features balanced development of education Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова, 15 (25). pp. 56-61. |
|