Запис Детальніше

Історико-педагогічний аналіз підготовки вчителя до екологічної освіти в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8865/
371.134:504 (091)
 
Title Історико-педагогічний аналіз підготовки вчителя до екологічної освіти в Україні
Historical-pedagogical analysis of teacher training in ecological education in Ukraine
Историко-педагогический анализ подготовки учителя к экологическому образованию в Украине
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description На основі історико-педагогічного аналізу підготовки вчителя до екологічної освіти в Україні автор визначає теоретичні підходи, що детермінують зміни й закономірності цієї ланки освітнього процесу відповідно до вимог часу.
Based on analysis of historical and pedagogical training teachers to environmental education in Ukraine author defines the theoretical approaches that determine the patterns of change and level of the educational process in accordance with the requirements of the time.
На основе историко-педагогического анализа подготовки учителя к экологическому образованию в Украине автор определяет теоретические подходы, детерминирующих изменения и закономерности этого звена образовательного процесса в соответствии с требованиями времени.
 
Publisher НТУ "ХПІ"
 
Date 2007-04-13
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8865/1/%D0%86%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4.%20%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7.pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2007) Historical-pedagogical analysis of teacher training in ecological education in Ukraine Theoretical and methodological foundations of pedagogical education, pedagogical skills, creativity, technology, 1. pp. 328-334. ISSN ISBN 978-966-384-063-5