Запис Детальніше

Феномени екологічної компетентності

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8866/
371:124:504
 
Title Феномени екологічної компетентності
The phenomena of ecological competence
Феномен экологической компетентности
 
Creator Лук’янова, Лариса Борисівна
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description Проблема компетентнісної освіти набуває все більшого поширення у вітчизняній і зарубіжній педагогіці. У статті відображені узагальнені підходи до поняття ключових компетентностей і змісту екологічної компоненти в групах ключових компетентностей. Автор розкриває складові екологічної компетентності і визначає утворені нею феномени.
The problem of competency based education acquires all greater distribution in home and foreign pedagogics. In the article the generalized approaches to notion of key competency based and maintenance of ecological are reflected components in the groups of key competency based. An author exposes the constituents of ecological competence and determines the formed by it phenomena.
Проблема компетентностного образования приобретает все большее распространение в отечественной и зарубежной педагогике. В статье отражены обобщенные подходы к понятию ключевых компетентностей и содержания экологической компоненты в группах ключевых компетентностей. Автор раскрывает составляющие экологической компетентности и определяет образуемые ею феномены.
 
Publisher ДОВ "Вінниця"
 
Date 2008-02-20
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8866/1/%D0%A4%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%20%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3.%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82..pdf
Лук’янова, Лариса Борисівна (2008) The phenomena of ecological competence Philosophy of teaching skills, 1. pp. 136-145. ISSN ISBN 978-966-621-387-O