Запис Детальніше

Методологічні підходи до формування кар’єри майбутніх фахівців

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8884/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8884
 
Title Методологічні підходи до формування кар’єри майбутніх фахівців
Methodological approaches to formation of future specialists’ career
 
Creator Лозовецька, В.Т.
 
Subject 316 Соціологія
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті висвітлено теоретико-методологічні аспекти процесуальної сутності кар’єри майбутніх фахівців, її організаційний, особистісний і соціальний аспекти. Акцентовано увагу на відсутності цілісної й системної теорії щодо успішного професійного розвитку і планування кар’єри майбутніх фахівців. Розглядаючи кар’єру як складний феномен у життєдіяльності людини, доведено, що успішність кар’єри особистості має передбачати її системну спрямованість на ефективний професійний розвиток на всіх етапах становлення, навчання практичним умінням і навичкам щодо реалізації кар'єрних технологій, визначення особистісних кар'єрних установок та умов їх реалізації з урахуванням сучасних професійних цінностей і реалій, індивідуальних її здібностей та можливостей; розроблення механізмів відповідного психолого-педагогічного супроводу майбутніх фахівців в умовах варіативного освітнього середовища, зокрема, технік психологічного впливу на формування адекватної адаптивної поведінки особистості в конкретних умовах професійної діяльності. Успішність кар’єри майбутніх фахівців можлива за умови активного професійного розвитку, системної психологічної спрямованості, професійного становлення на формування професійної Я-концепції як специфічно організованої системи, осмисленої й актуалізованої в контексті ефективного здійснення певного виду професійної діяльності, системного професійного зростання з дотриманням активної позиції щодо планування і розвитку кар’єри в конкретних умовах праці.
В статье освещены теоретико-методологические аспекты процессуальной сущности карьеры будущих специалистов, ее организационный, личностный и социальный аспекты. Акцентировано внимание на отсутствии целостной и системной теории относительно успешного профессионального развития и планирования карьеры будущих специалистов. Рассматривая карьеру как сложный феномен жизнедеятельности человека, доказано, что успешность карьеры современной личности должна предусматривать системную направленность личности на эффективное профессиональное развитие на всех этапах становления, обучение практическим умениям и навыкам по реализации карьерных технологий, определение личностных карьерных установок и их реализацию с учетом современных профессиональных ценностей и реалий, индивидуальных способностей и возможностей личности; разработкой механизмов соответствующего психолого-педагогического сопровождения будущих специалистов в условиях вариативной образовательной среды, в частности, техник психологического влияния на формирование адекватного адаптивного поведения личности в конкретных условиях профессиональной деятельности. Успешность карьеры будущих специалистов возможна при условии активного профессионального развития, системной психологической направленности профессионального становления на формирование профессиональной Я-концепции, рассматриваемой как специфически организованной системы, осмысленной и актуализированной в контексте эффективного осуществления определенного вида деятельности, системного профессионального роста с соблюдением активной позиции по планированию и развитию карьеры в конкретных условиях труда.
The article highlights theoretical and methodological aspects of procedural features of future specialists’ career, its organizational, personal, and social aspects. Attention is focused on lack of integral and systematic activity as to successful professional development and career planning of future specialists. Considering a career to be a complicated phenomenon in a human’s life it is proved that present day person’s career progress should anticipate systematic direction of a person at efficient professional development at all stages of his evolution, learning of practical skills and values regarding career technologies realization, identifying personal career purposes and conditions for their implementation taking into account modern professional values and realia, individual capabilities of a personality; development of mechanisms of appropriate psycho-pedagogical support of future specialists in different educational environments, specifically techniques of psychological impact on a personality’s adequate adaptive behavior formation in particular conditions of professional performance. Future specialists’ career success is feasible subject to dynamic professional advance, systematic psychological aiming at formation of the Ego-conception as a specifically organized system interpreted and actualized in a context of effective realization of a professional activity’s particular type, systematic professional growth keeping to active position as regards career planning and advance in specific working environment.
 
Publisher ТОВ «НВП Поліграфсервіс»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8884/1/%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%86%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A5%D0%9E%D0%94%D0%98%20%D0%94%D0%9E%20%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%9A%D0%90%D0%A0.pdf
Лозовецька, В.Т. (2014) Methodological approaches to formation of future specialists’ career Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 2 (8). pp. 21-27. ISSN 2223-5752