Запис Детальніше

Понятєвий апарат контексту охорони здоров’я учнів професійно-технічних навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8885/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8885
 
Title Понятєвий апарат контексту охорони здоров’я учнів професійно-технічних навчальних закладів
Conceptual apparatus of context of vocational schools students’ health protection
 
Creator Шимановський, Марк Мусійович
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розглянуто проблему впливу поняттєвого апарата у сфері охорони здоров’я на формування психіки учнів ПТНЗ в контексті здорового способу життя. Лінгвосемантичний підхід вимагає чіткого визначення поняттєвого апарата кожної галузі знань, оскільки від інтерпретації та операціоналізації генеральних дефініцій залежать істотні характеристики сприйняття об’єктивної реальності, а отже – і ті принципи, що мають бути закладені в методологію і методику навчально-виховного процесу. Зроблено припущення, що це роль, насамперед, сімейних цінностей, які не допускають порушення етичних принципів традиційного українського суспільства. Дотримання таких принципів, посилення уваги до них у навчально-виховному процесі має оптимізувати моральний аспект збереження здоров'я сучасної учнівської молоді, а отже – й соціального та медичного аспектів. Визначено тенденції формування нового апарату дефініцій у цій галузі. Доведено, що такий апарат не завжди відповідає традиційним принципам вітчизняної педагогіки. Запропоновано дотримуватися такого формування апарата генеральних дефініцій, яке відповідає моральним засадам виховної роботи. Такий підхід не виключає застосування поняттєвого апарата в роботі з так званими групами ризику
В статье рассмотрена проблема влияния понятийного аппарата в сфере здравоохранения на формирование психики учащихся ПТУ в контексте здорового образа жизни. Лингвосемантичний подход требует четкого определения поняттєвого аппарата каждой отрасли знаний, поскольку от интерпретации и операционализации генеральных дефиниций зависят сущностные характеристики восприятия объективной реальности, а следовательно, – и те принципы, которые должны быть заложены в методологию и методику учебно-воспитательного процесса. Сделано предположение, что такой понятийный аппарат должен основываться на высоких моральных принципах, в первую очередь – семейных ценностях, которые исключают нарушение этических принципов традиционного украинского общества. Соблюдение таких принципов, усиление внимания к ним в учебно-воспитательном процессе должно оптимизировать моральный аспект здоровья современной учащейся молодежи, а значит – и социального, и медицинского аспектов. Определены тенденции формирования нового аппарата дефиниций в этой области. Доказано, что такой аппарат не всегда соответствует традиционным принципам отечественной педагогики. Предложено придерживаться такого аппарата генеральных дефиниций, который соответствует моральным принципам воспитательной работы. Такой подход не исключает применения иного понятийного аппарата в работе с так называемыми группами риска.
The paper considers a problem of healthcare conceptual apparatus’ impact on formation of vocational students’ state of mind in the context of healthy lifestyle. Linguo-symantic approach requires a clear definition of conceptual apparatus of every field of knowledge as interpretation and operationalization of general definitions result in intrinsic characteristics of objective reality perception, and hence the principles that should be incorporated into methodology and methods of educational process . It is suggested that this conceptual apparatus is to be based on high moral principles, especially family values that exclude violation of ethical principles of traditional Ukrainian society. Adherence to these principles and greater attention to them in educational process should optimize a moral aspect of modern youth’s health entailing social and health aspects. Tendencies concerning formation of a new apparatus of definitions in this field are indicated. It is proved that this apparatus does not always correspond to traditional principles of national education. The author suggests to comply with the apparatus of general definitions which corresponds to moral foundations of educational work. This approach does not exclude different conceptual apparatus in a work with so-called risk groups.
 
Publisher ТОВ «НВП Поліграфсервіс»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8885/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%20377.pdf
Шимановський, Марк Мусійович (2014) Conceptual apparatus of context of vocational schools students’ health protection Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 2 (8). pp. 40-46. ISSN 2223-5752