Запис Детальніше

Професійне становлення особистості педагога у вимірах класичної методології

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8971/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8971
 
Title Професійне становлення особистості педагога у вимірах класичної методології
Formation of a Professional teacher`s personality in the classical methodology
 
Creator Орлов, В.Ф.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті автор звертає увагу на те, що у вимірах класичної методології професійне становлення особистості педагога завжди розглядалося в єдності процесів пізнання і самопізнання, особистісного розвитку і професійного становлення; взаємозалежності та взаємовпливі педагогічних явищ, діалектичної взаємодії загального й одиничного, цілого та його елементів, суспільних та індивідуальних цінностей. Провідними ідеями професійного становлення особистості педагога були й повинні залишатися концептуальні положення щодо об’єктивної (соціальної) і суб’єктивної (особистісної) природи й детермінації життєдіяльності особистості, що розглядаються у філософії Г. Гегеля, І. Канта, М. Бердяєва, В. Франкла, уфеноменологічних рефлексіях Е. Гуссерля, Р. нгардена, А. Камю, О. Лосєва, М. Хайдеггера та ін., у працях Г. Сковороди, П. Юркевича, В. Вернадського, присвячених природі людської особистості, розвитку її духовності, формуванню світогляду, ставленню до праці, навколишньої дійсності, у творах класиків української педагогіки – К. Ушинського, А. Макаренка, В. Сухомлинського, в яких утверджується ідея підготовки вчителя високої духовної і професійної педагогічної культури, гуманіста, творчої
особистості, здатної перетворювати себе і світ.
Головний акцент у статті робиться на необхідності зберегти кращі традиції педагогічної науки. Підкреслюється, що в пошуках інновацій важливо не втратити позиції гуманізму,
людиноцентризму, культуровідповідності, національної самоідентичності. Наголошується на необхідності пам’ятати, що педагог вчора, сьогодні, і завжди – це людина, яка усвідомлює ступінь професійної відповідальності, «не ховаючись» за декларованим зовні смислом власних дій, знаходить свій особистісний смисл професійної діяльності, керується ним, беручи на себе відповідальність за її результати, а свій професійний успіх бачить в успіхах своїх учнів.
The author points out that the dimensions of the classical methodology of the individual teacher professional development has always been regarded in the unity of cognition and self-discovery, personal development and professional formation; interdependence and mutual influence ofpedagogical phenomena dialectical interaction between the general and the individual, and his whole elements of social and individual values. The leading ideas of becoming a professional individual teacher were to remain conceptual provisions regarding the objective (social) and subjective (personal) determination of the nature and life of the individual in question in the philosophy of G. Hegel, I. Kant, N. Berdyaev, V. Frankl, the phenomenological reflections E. Husserl, G. Ingarden, A. Camus, A. Loseva, M. Heidegger et al., in the works of G.Skovoroda, P. Yurkevych, V. Vernadsky on the nature of the human person, of her spirituality , formation outlook, attitude to work reality in the classics Ukrainian Education – K Ushinskiy, A. Makarenko, V. Sukhomlynsky, which confirms the idea of
high spiritual teacher training and professional pedagogical culture, humanist, creative personality, able to transform themselves and the world. The main emphasis in the article on the need to preserve the best traditions of pedagogy. It is emphasized that in search of innovation is important not to lose the position of humanism, lyudynotsentryzmu, kulturovidpovidnosti, national identity. The need to remember that teacher yesterday, today and always - a person who realizes the professional responsibility, «openly» with the declared meaning outside of their own actions, is your personal sense of professional activities, guided him taking responsibility for its results, and their professional success sees the success of their students.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8971/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%2037.pdf
Орлов, В.Ф. (2014) Formation of a Professional teacher`s personality in the classical methodology Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка: зб. наук. праць (8). pp. 96-104. ISSN 2223-5752