Запис Детальніше

Дуалізм шкільної географії – одне з перспективних джерел удосконалення освітніх стандартів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8975/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/8975
 
Title Дуалізм шкільної географії – одне з перспективних джерел удосконалення освітніх стандартів
Дуализм школьной географии – одно из перспективных источников усовершенствования образовательных стандартов
Dualism in school geography – one of the most promising sources of improving educational standards
 
Creator Надтока, О. Ф.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description У статті розглядаються питання перспективної видозміни географічної компоненти державних освітніх стандартів, шляхом виділення нової освітньої галузі – «Географія». Дані підходи розглядаються з позицій дуалізму шкільної географії і обов’язкового врахування як фізико-географічної, так і економіко-географічної складових цього предмета.
В статье рассматриваются вопросы перспективной видоизменения географической компоненты государственных образовательных стандартов, путем выделения новой образовательной области - «География». Данные подходы рассматриваются с позиций дуализма школьной географии и обязательного учета как физико-географической, так и экономико-географической составляющих этого предмета.
The article examines the prospective modification of geographic components of state educational standards, by providing the educational field - "Geography". These approaches are considered from the standpoint of dualism school of geography and required consideration of both the physical and geographical, and economic and geographic components of the subject.
 
Publisher КДПУ
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8975/1/%D0%94%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BC%20%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%97.pdf
Надтока, О. Ф. (2011) Dualism in school geography – one of the most promising sources of improving educational standards Педагогіка вищої та середньої школи (33). pp. 363-368. ISSN 2304-4470