Запис Детальніше

Теоретичні засади організації доброчинної проектної діяльності школярів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/8989/
373.5.035:177.72
 
Title Теоретичні засади організації доброчинної проектної діяльності школярів
Теоретические основы организации благотворительной проектной деятельности школьников
Theoretical Bases of Charitable Project Activities of Students
 
Creator Данілова, А. П.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description Проаналізовано особливості учнівського соціального проекту та прийоми його створення. Визначено сутність понять «проект», «соціальне проектування», узагальнено їхні базові ознаки. Представлено модель життєвого циклу проекту (планування, виконання, моніторинг і контроль, завершення проекту) та його хронологію. Розглянуто умови успішності учнівського проекту.
Проанализированы особенности ученического социального проекта и приемы его создания. Определена сущность понятий «проект», «социальное проектирование», обобщены их базовые признаки. Представлена модель жизненного цикла проекта (планирование, выполнение, мониторинг и контроль, завершение проекта) и его хронологию. Раскрыты условия успешности ученического проекта.
This paper analyzes features of a student social project and methods of its creation. The essences of the concepts «project» and «social engineerings are defined. Different approaches to determining the characteristics of a project (purposefulness, changes, uniqueness, limited time and resources) and its basic features (targeting, social determinism, time limit, territorial definitions, social and institutional, innovation, resource, organizational, social information) are generalized. The terms for success and causes of failure in the creation and implementa-tion of social projects are determined. Among success terms: the organizational structure is consistent with the features of the student team; students participate in the planning; all necessary resources are defined; methods of project planning are effectively used; students work in collaboration with teachers and school administration; there is an agreement in the team, on the objectives, involvement of all subjects whom the project is directed to. Failure causes: lack of authority of teachers, lack of participation of students in project planning, insufficient or no involvement of students to solve problems that arise during the project; underde¬veloped communication, lack of organizational and technical skills of students; an unrealistic time schedule of the project; no clear purpose of the project.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/8989/1/%D0%94%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%90.%D0%9F.%20%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
Данілова, А. П. (2014) Theoretical Bases of Charitable Project Activities of Students Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (18). pp. 197-205. ISSN 978-966-189-298-8