Запис Детальніше

Особливості правового регулювання програмування спеціальної освіти за законодавством провінції Нова Шотландія (Канада)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9016/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9016
 
Title Особливості правового регулювання програмування спеціальної освіти за законодавством провінції Нова Шотландія (Канада)
Peculiarities of legal regulating the programming of special education according to the law of the province New Scotland (Canada)
 
Creator Гоцуляк, Юрій Вікторович
 
Subject 34 Law. Jurisprudence
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description У статті розглядаються особливості правового регулювання сфери програмування спеціальної освіти: основні принципи, повноваження суб'єктів, залучених в учбово-виховний процес учнів з особливими потребами, а також деякі організаційні аспекти програмування в провінції Нова Шотландія (Канада).
В статье рассматриваются особенности правового регулирования сферы программирования специального образования: основные принципы, полномочия субъектов, вовлеченных в учебно-воспитательный процесс учеников с особыми потребностями, а также некоторые организационные аспекты программирования в провинции Новая Шотландия (Канада).
In the article analyzes legal regulation in the sphere of special education programming: the basic principles, the
powers of subjects involved in the educational process of students with special needs, some organizational issues in the province of Nova Scotia (Canada).
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2014-03
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9016/1/%D0%93%D0%BE%D1%86%D1%83%D0%BB%D1%8F%D0%BA_03-2014.pdf
Гоцуляк, Юрій Вікторович (2014) Peculiarities of legal regulating the programming of special education according to the law of the province New Scotland (Canada) Education and Development of Gifted personality, 2 (22). pp. 30-33. ISSN 2309-3935