Звіт про науково-дослідну роботу «Система психолого-педагогічних вимог до засобів інформаційно-комунікаційних технологій навчального призначення» (заключний)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9020/
|
|
Title |
Звіт про науково-дослідну роботу «Система психолого-педагогічних вимог до засобів інформаційно-комунікаційних технологій навчального призначення» (заключний)
Report on research work 'System of psychological and pedagogical requirements to ICT learning tools' (conclusive) |
|
Creator |
Шишкіна, М.П.
Жалдак, М.І. Коваль, Т.І. Співаковський, О.В. Носенко, Ю.Г. Гриб'юк, О.О. Дем’яненко, В.М. Литвинова, С.Г. Лаврентьєва, Г.П. Лапінський, В.В. Скрипка, К.І. Коваленко, В.В. Пірко, М.В. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method |
|
Description |
Обґрунтовано та проаналізовано теоретичні засади визначення показників оцінювання якості засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчального призначення. Зокрема, визначено понятійно-термінологічний апарат дослідження, поняття, структуру і складові електронних освітніх ресурсів (ЕОР), здійснено їх класифікацію; сучасний стан нормативно-правового забезпечення психолого-педагогічних вимог до засобів ІКТ навчання. Проведено класифікацію та параметризацію показників якості електронних засобів навчального призначення, розроблено систему психолого-педагогічних вимог до них (науковість; доступність; проблемність; наочність; систематичність і послідовність навчання; реалізація компетентнісного підходу; єдність освітніх, розвиваючих і виховних функцій; адаптивність; інтерактивність та ін.) та проведено науково-методичну експертизу їх використання. Обґрунтовано, що цю систему вимог доцільно брати за основу в процесі проведення психолого-педагогічної експертизи якості і сертифікації ЕОР. Визначено педагогічні вимоги до апаратно-програмних засобів навчального комп'ютерного комплексу. Обґрунтовано проекти нормативних документів процесу сертифікації й оцінювання якості електронних засобів навчального призначення, зокрема, розроблено проект Положення про електронні освітні ресурси, Проект положення про психолого-педагогічні вимоги до якості електронних освітніх ресурсів, Інструктивно-методичні рекомендації щодо комплексної оцінки якості електронних засобів навчального призначення, Методичні рекомендації з інформаційної безпеки комп'ютерного комплексу та ін. Узагальнено результати теоретичних та експериментальних досліджень.
The theoretical principles of determination of criteria for evaluation of learning information and communication technologies (ICT) were substantiated and analyzed. In particular, the research conceptual basis, structure and components of electronic educational resources (EER), their classification were defined; the current state of the legal provision of psychological and pedagogical requirements for ICT learning tools were explored. The classification and parameterization of the indicators of quality of electronic learning tools were conducted, the system of psychological and pedagogical requirements was projected (scientific, availability, problematic, visibility, consistency and systematic of learning, implementation of competence approach, unity of educational and developmental functions, adaptability, interactivity, etc.), and a scientific-methodical examination of their use was held. It was proved that the projected system of requirements is advisable to be taken as a basis for process of psycho-pedagogical examination of quality and certification of EER. The pedagogical requirements for hardware and software tools of learning computer complex were defined. The projects of regulatory documents for the certification process and quality evaluation of electronic learning tools were grounded, e.g. project of Provision on electronic educational resources, project of Provisions on psychological and pedagogical requirements to quality of electronic learning tools, Instructions and guidelines for the comprehensive quality evaluation of electronic learning tools, Guidelines on information security of computer complex, and others. The results of theoretical and experimental studies were generalized. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Other
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9020/1/Zvit-14-zaklyuchniy.pdf
- Шишкіна, М.П., Жалдак, М.І., Коваль, Т.І., Співаковський, О.В., Носенко, Ю.Г., Гриб'юк, О.О., Дем’яненко, В.М., Литвинова, С.Г., Лаврентьєва, Г.П., Лапінський, В.В. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>), Скрипка, К.І., Коваленко, В.В. and Пірко, М.В. (2014) Report on research work 'System of psychological and pedagogical requirements to ICT learning tools' (conclusive) Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, м. Київ, Україна. |
|