Запис Детальніше

Забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9105/
373.5:377
 
Title Забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу
Professional Self-Determination of Students in Educational Districts
 
Creator Морін, О.Л.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті висвітлено аспекти організаційного, кадрового, навчально-методичного, матеріально-технічного та фінансового потенціалу освітніх округів у забезпеченні професійного самовизначення учнівської молоді. Автор наголошує, що діяльність суб’єктів освітніх округів у цьому контексті має бути скоординована єдиною структурною одиницею у їхньому складі, а саме ресурсним центром професійної орієнтації.
В статье освещены аспекты организационного, кадрового, учебно-методического, материально-технического и финансового потенциала образовательных округов в обеспечении профессионального самоопределения учащейся молодежи. Автор отмечает, что деятельность субъектов образовательных округов в этом контексте должна быть скоординирована единой структурной единицей в их составе, а именно ресурсным центром профессиональной ориентации.
At the present stage of society development, the requirements for quality and performance in the field of education have changed. Educational services market requires new approaches, forming self-sustaining educational districts, resultingin scientifically substantiated changes in the content of educational activities for preschool education, general secondary, extra-curricular, vocational and higher education. The functioning of the educational district association provides organizational, personnel, educational, logistical and financial resources and significant improvement in the provision of educational services in general.
Activities of educational districts create an educational environment for students, enabling them to build future educational and career paths. In the author’s opinion, the most productive form of vocational work under conditions of educational districts is resource centers for vocational guidance.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9105/1/4.pdf
- Морін, О.Л. (orcid.org/0000-0001-5756-8359 <http://orcid.org/0000-0001-5756-8359>) (2014) Professional Self-Determination of Students in Educational Districts Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (18). pp. 15-23. ISSN ISBN 978-966-189-298-8