Запис Детальніше

Особливості ситуаційних та середовищних чинників соціальної ситуації підприємницької діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9120/
http://ispp.org.ua/bibl_4.htm
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9120
 
Title Особливості ситуаційних та середовищних чинників соціальної ситуації підприємницької діяльності
Features situational and environmental factors of social Khorina O. I. Features of situational and environmental factors of social situation of business activities
Особенности ситуационных и средовых факторов социальной ситуации предпринимательской деятельности
 
Creator Хоріна, Олена Іванівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Презентуються результати емпіричного дослідження, в ході якого підприємці оцінювали умови ведення бізнесу в Україні та чинники позитивного і негативного впливу на нього. Виявилося, що власники великих і середніх підприємств відчули певне поліпшення умов ведення бізнесу порівняно з попередніми двома роками. Підприємці, які мають обсяг продажу товарів понад 150 тисяч гривень, оцінили умови ведення бізнесу в цілому як задовільні. На думку підприємців з досвідом роботи 5-8 років, умови ведення бізнесу в країні незадовільні. З огляду на отримані результати оцінка підприємцями умов ведення бізнесу визначається насамперед трьома чинниками: їхнім еконо¬мічним статусом, обсягом річного продажу товарів та досвідом роботи. Особливості оцінювання чинників позитивного і негативного впливу на бізнес було виявлено в процесі зіставлення прямих оцінок підприємців та за результатами вторинної обробки даних. На першому етапі проводився аналіз середніх значень прямих оцінок 20 чинників, далі – факторний аналіз. Серед виділених 8 факторів позитивного і 9 негативного впливу на бізнес виявлено 5 факторів, схожих за змістом: формалізовані стосунки “держава – підприємці”, неформальні стосунки “держава – підприємці”, законодавство, захист власності, доступність ресурсів. Залежно від ситуації зазначені 5 факторів набувають позитивної або негативної спрямованості. У результаті зістав-лення даних виявлено амбівалентну позицію підприємців щодо прямих і латентних оцінок. Наприклад, прямі оцінки позитивного впливу на бізнес відображали вплив самого підприємця та його працівників. Факторний аналіз показав, що сам підприємець здебіль¬шого негативно впливає на розвиток свого бізнесу, а працівники при цьому найчастіше виконують роль обслуговуючого персоналу щодо засобів виробництва.
The article presents the results of an empirical study, in which entrepreneurs evaluated the conditions of doing business in Ukraine as well as positive and negative factors impacting business. It has been discovered that the owners of large and medium-sized enterprises have reported some improvement in the business environment in comparison with the two previous years.
Entrepreneurs with annual sales of more than 150 thousand hryvna have evaluated business conditions as satisfactory on the whole. According to entrepreneurs with 5-8 years of experience in business, the conditions of doing business in the country are unsatisfactory. Taking into account obtained results, the entrepreneurs’ evaluation of business conditions is defined by three factors: economic status of entrepreneurs, the annual volume of sales and their experience in business. Special aspects of evaluation of positive and negative factors’ impact on the business have been identified in the process of comparing direct evaluations of entrepreneurs and the results of the secondary data. In the first phase the analysis of the mean values of direct evaluations of 20 signs was conducted, and then the factor analysis was applied. Among the 8 positive and 9 negative factors impacting business, 5 factors that are similar in terms of content were identified. These factors are: formalized relationship “the state – entrepreneurs”, informal relationship “the state – entrepreneurs”, legislation, property protection and resources availability. Depending on situation, these 5 factors can be of a positive or negative character. Based on data comparison, ambivalent position of entrepreneurs towards the direct and latent evaluations was identified. For example, direct evaluations of the positive impact on business reflected entrepreneur’s own influence and his employees. Factor analysis showed that most often the entrepreneur has negative influence over his business development, and his employees often serve as operating personnel maintaining the means of production.
Презентируются результаты эмпирического исследования, в рамках которого предприниматели оценивали условия ведения бизнеса в Украине и факторы позитивного и негативного влияния на бизнес. Удалось выяснить, что владельцы крупных и средних предприятий ощутили на себе некоторое улучшение условий ведения бизнеса по сравнению с двумя предыдущими годами. Предприниматели с годовым объемом продаж свыше 150 тысяч гривен оценили условия ведения бизнеса в целом как удовлетворительные. По мнению предпринимателей с опытом работы 5-8 лет условия ведения бизнеса в стране неудовлетворительные. Принимая во внимание полученные результаты, оценка предпринимателями условий ведения бизнеса определяется прежде всего тремя факторами: их экономическим статусом, годовым объемом реализации товаров и опытом работы. Особенности оценки позитивного и негативного влияния на бизнес были определены в процессе сопоставления прямых оценок предпринимателей и по результатам вторичной обработки данных. На первом этапе был проведен анализ средних значений прямых оценок 20 признаков, далее – факторный анализ. Среди выделенных 8 факторов позитивного и 9 негативного влияния на бизнес определены 5 факторов, похожих по содержанию: формализованные отношения “государство – предприниматели”, неформальные отношения “государство – предприниматели”, законодательство, защита собственности и доступность ресурсов. В зависимости от ситуации указанные 5 факторов могут иметь позитивную либо негативную направленность. В результате сопоставления данных определена амбивалентная позиция предпринимателей относительно прямых и латентных оценок. Например, прямые оценки позитивного влияния на бизнес отображали влияние самого предпринимателя и его работников. Факторный анализ показал, что сам предприниматель преимущественно негативно влияет на бизнес, а сотрудники часто выступают в роли обслуживающего персонала средств производства.
 
Publisher Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9120/1/%D0%A5%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0_2014_%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A1%D0%98%D0%A2%D0%A3%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%A2%D0%90%20%D0%A1%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%94%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%A9%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%A7%D0%98%D0%9D%D0%9D%D0%98%D0%9A%D0%86%D0%92%20%D0%A1%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%A1%D0%98%D0%A2%D0%A3%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%84%D0%9C%D0%9D%D0%98%D0%A6%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%87%20%D0%94%D0%86%D0%AF%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86.pdf
Хоріна, Олена Іванівна (2014) Features situational and environmental factors of social Khorina O. I. Features of situational and environmental factors of social situation of business activities Наукові студії із соціальної та політичної психології, 34 (37). pp. 90-104. ISSN 978-966-8063-99-50