Запис Детальніше

Основні підходи до вивчення бідності у контексті сімейної взаємодії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9170/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9170
 
Title Основні підходи до вивчення бідності у контексті сімейної взаємодії
The main approaches to the study of poverty in a context of family interaction
Основные подходы к изучению бедности в контексте семейного взаимодействия
 
Creator Голота, А. С.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
36 Safeguarding the mental and material necessities of life
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті представлено результати теоретико-методологічного аналізу категорії «бідність» крізь призму сімейної взаємодії. Розглянуто три вектори вивчення зазначеної категорії: подружні взаємини, батьківські та родинні взаємини.
The article deals with the results of theoretical and methodological analysis of the category “poverty” through the prism of family interaction. Three vectors of the poverty investigation are represented: marital interaction, parental interaction and intergeneration interaction.
В статье представлено результаты теоретико-методологического анализа категории «бедность» сквозь призму семейного взаимодействия. Рассмотрено три вектора изучения выделенной категории: супружеские взаимоотношения, детско-родительские и родовые отношения.
 
Date 2012-01-05
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9170/1/%D0%9E%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%86%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A5%D0%9E%D0%94%D0%98%20%D0%94%D0%9E%20%D0%92%D0%98%D0%92%D0%A7%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%91%D0%86%D0%94%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A3%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A1%D0%86%D0%9C%D0%95%D0%99%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%92%D0%97%D0%90%D0%84%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%86%D0%87.pdf
Голота, А. С. (2012) The main approaches to the study of poverty in a context of family interaction Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти, 2012 (7). pp. 123-127.