Запис Детальніше

Диверсифікація управління професійно-технічною освітою як науково-педагогічна проблема

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9175/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9175
 
Title Диверсифікація управління професійно-технічною освітою як науково-педагогічна проблема
Diversification of vocational education as a scientific pedagogical problem
 
Creator Свистун, Валентина Іванівна
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті зроблено спробу аналізу суті поняття «диверсифікація професійно-технічної освіти», виявлено економічні й соціальні чинники виникнення і розвитку диверсифікації ПТО. З’ясовано, що основна сутнісна характеристика диверсифікації – розвиток, що поділяється на прогресивний, різнобічний і різноманітний. Суть досліджуваного поняття уточнено у такому тлумаченні: диверсифікація управління ПТО – складний, багатовимірний процес, який передбачає проведення організаційно-управлінських заходів суб’єктами управління ПТО і ПТНЗ щодо підвищення якості професійної підготовки робітничих кадрів, в тому числі й для нових галузей економіки, розширення переліку методів управління ПТО і ПТНЗ в умовах ринкової економіки. Викладено авторський погляд на методологічні основи диверсифікованої системи управління ПТО, а саме: системний підхід на основі перебудови організаційно-управлінської структури й оптимізації методів управління з урахуванням процесів деконцентрації й інтеграції; цілісність диверсифікаційних процесів в управлінні ПТО, що досягається за допомогою взаємозв’язків його основних компонентів на основі принципів інтеграції, децентралізації, координації, диференціації тощо; перебудова компонентів системи управління ПТО (цілей і завдань, змісту, засобів і методів управління) на основі програмно-цільового, маркетингового підходів з урахуванням ринків освітніх послуг і праці; самостійність ПТНЗ у виборі методів управління відповідно до потреб ринку праці та своїх можливостей; орієнтація на безперервний цілісний розвиток суб’єктів управління. Окреслено напрями активізації диверсифікаційних процесів в управлінні ПТО на різних рівнях управління – Департамент ПТО МОНУ, департаменти освіти і науки обласних державних адміністрацій, керівники навчальних закладів.
The article attempts to analyze the essence of the concept of «diversification of vocational education», defined economic and social factors of development and diversification of VET. It was found that most essential characteristic of diversification - development. The
essence of the concepts under study clarified in this interpretation: the diversification of VET management - a complex, multi - dimensional process that provides for organizational management activities PTO control subjects and vocational schools on improving the quality of
professional training of the workforce, including new industries, expanding the list of management practices VET and vocational schools in a market economy. The author's view of the methodological basis for a diversified management of VET, namely: a systematic approach based
on the restructuring of management and organizational structure and optimization of management methods with the deconcentration process and integration; the integrity of the diversification process in the management of VET, which is achieved by using the relationships of its main components, based on the principles of integration,
decentralization, coordination, differentiation, and the like; restructuring of control system components VET (goals and tasks, content management tools) on the basis of program - targeted, marketing approaches, taking into account the market for educational services and labor; vocational schools independence in the selection of management
practices in accordance with the needs of the labor market and its opportunities; focus on the holistic development of the continuous control subjects. Outlined the direction of diversification activation processes in the management of VET at different levels of government - the Department of VET Department of Education and Science of regional state administrations, heads of educational institutions.
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9175/1/%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F1.pdf
Свистун, Валентина Іванівна (2014) Diversification of vocational education as a scientific pedagogical problem Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки та перспективи, 1 (82). pp. 121-137.