Багатогранність педагогічної спадщини Василя Сухомлинського з проблем формування особистості школяра методами оцінювання
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9177/
|
|
Title |
Багатогранність педагогічної спадщини Василя Сухомлинського з проблем формування особистості школяра методами оцінювання
Manysideness of vasyl sukhomlynskyi’s inheritance in the problems of the formation of the schoolchild’s personality by means of the assessment methods |
|
Creator |
Яценко, Володимир Сергійович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
В представленій статті розкриваються питання гуманізації освіти, яка передбачає методологічну переорієнтацію процесу навчання з інформативної форми на розвиток творчої особистості людини, індивідуальний і особистісно-орієнтований підхід до навчання та, відповідно, оцінювання навчальних досягнень учнів, формування в них навичок самоконтролю, самооцінки й самовиховання.
In the represented article, the issues of education humanization are covered; the methodological basis of the academic process of the transfer from the informational form to the development of the pupil’s creative potential, the individual and the personality-oriented approaches to teaching and, correspondingly, the assessment of the secondary school pupils’ academic achievements, the formation of the abilities of self-control, self-evaluation, and self-improvement are specified. |
|
Publisher |
КДПУ
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9177/1/%D0%AF%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%A1.%20%D0%A3%D0%94%D0%9A%2037.013.46.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (2013) Manysideness of vasyl sukhomlynskyi’s inheritance in the problems of the formation of the schoolchild’s personality by means of the assessment methods Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки (123). pp. 345-349. ISSN ISBN 978-966-189-173-8 |
|