Запис Детальніше

Багатогранність педагогічної спадщини Василя Сухомлинського з проблем формування особистості школяра методами оцінювання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9177/
 
Title Багатогранність педагогічної спадщини Василя Сухомлинського з проблем формування особистості школяра методами оцінювання
Manysideness of vasyl sukhomlynskyi’s inheritance in the problems of the formation of the schoolchild’s personality by means of the assessment methods
 
Creator Яценко, Володимир Сергійович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description В представленій статті розкриваються питання гуманізації освіти, яка передбачає методологічну переорієнтацію процесу навчання з інформативної форми на розвиток творчої особистості людини, індивідуальний і особистісно-орієнтований підхід до навчання та, відповідно, оцінювання навчальних досягнень учнів, формування в них навичок самоконтролю, самооцінки й самовиховання.
In the represented article, the issues of education humanization are covered; the methodological basis of the academic process of the transfer from the informational form to the development of the pupil’s creative potential, the individual and the personality-oriented approaches to teaching and, correspondingly, the assessment of the secondary school pupils’ academic achievements, the formation of the abilities of self-control, self-evaluation, and self-improvement are specified.
 
Publisher КДПУ
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9177/1/%D0%AF%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%A1.%20%D0%A3%D0%94%D0%9A%2037.013.46.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (2013) Manysideness of vasyl sukhomlynskyi’s inheritance in the problems of the formation of the schoolchild’s personality by means of the assessment methods Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки (123). pp. 345-349. ISSN ISBN 978-966-189-173-8