Запис Детальніше

Концептуальні засади соціально-педагогічної парадигми виховання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9208/
37.013:42;002.8:30
 
Title Концептуальні засади соціально-педагогічної парадигми виховання
Концептуальные основы социально-педагогической парадигмы воспитания
Conceptual bases of social-pedagogical paradigm of the education
 
Creator Алєксєєнко, Т.Ф.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті запропоновано нову методологію концептуалізації знання у галузі виховання; сформульовано дефініцію, здійснено її онтологічне осмислення; обґрунтовано сутність і зміст соціально-педагогічної парадигми виховання; визначено та розкрито основні механізми її імплементації у соціально-педагогічну практику.
В статье предложено новую методологию концептуализации знания в сфере воспитания; сформулировано дефиницию, осуществлено ее методологическое осмысление; обосновано сущность и содержание социально-педагогической парадигмы воспитания; определено и раскрыто основные механизмы ее имплементации в социально-педагогическую практику.
The paper proposes a new methodology for conceptualizing knowledge in the field of education; a definition is formulated, its ontological understanding is provided; the essence and content of the socio-pedagogical paradigm of education is substantiated; the main mechanisms of its implementation in the socio-pedagogical practice are identified and described.
 
Publisher НДУ ім. М. Гоголя
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9208/1/Nzspp_2014_3_3.pdf
Алєксєєнко, Т.Ф. (2014) Conceptual bases of social-pedagogical paradigm of the education Наукові записки НДУ ім. м. Гоголя. Серія "Психолого-педагогічні науки", 3 (5). pp. 7-11.