Запис Детальніше

Методика експериментальної перевірки педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9251/
http://sociosphera.com/files/conference/2015/Paradigmata_poznani_2-15/112-117_m_l_rostoka.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9251
 
Title Методика експериментальної перевірки педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних
Методика экспериментальной проверки педагогических условий формирования профессиональной компетентности будущих учетчиков по регистрации бухгалтерских данных
Experimental technique dashes pedagogical conditions of formation of professional competence of future accounting clerk registration of accounting data
 
Creator Ростока, Марина Львівна
 
Subject 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics
001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
3 Social Sciences
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розглядаються основні принципи та етапи методики експериментальної перевірки педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних в професійно-технічних навчальних закладах Украіни. Розроблена модель формування професійної компетентності майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних, яка в своїй структурі має три блоки (методологічно-цільової, технологічний, діагностико-результативний). Розроблено методичні процедури для демонстрації реалізації технології впровадження педагогічних умов для досягнення поставленої мети та вирішення конкретних проблем, визначено основні позиції експериментальної роботи.
В статье рассматриваются основные принципы и этапы методики экспериментальной проверки педагогических условий формирования профессиональной компетентности будущих учетчиков по регистрации бухгалтерских данных в профессионально-технических учебных заведениях Украины. Разработана модель формирования профессиональной компетентности будущих учетчиков по регистрации бухгалтерских данных, которая в своей структуре имеет три блока (методологически-целевой, технологический, диагностико-результативный). Разработано методические процедуры для демонстрации реализации технологии внедрения педагогических условий для достижения поставленной цели и решения конкретных проблем, определены основные позиции экспериментальной работы.
The article deals with basic principles and stages of construction of the author’s methodology of experimental verification of pedagogical conditions of professional
competence of future clerks accounting for registration of accounting data in institutions of vocational education in Ukraine. The developed model of professional competence of future accounting clerks with registration of accounting data, which in its structure has three blocks (methodologically-target, technology, diagnostic-adjustment). Developed of methodological procedures that demonstrates how to implement technological pedagogical conditions to achieve this goal and solve specific problems, identified the main stages of the experimental work.
 
Publisher Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ»
 
Date 2015-05-04
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9251/1/112-117_m_l_rostoka.pdf
Ростока, Марина Львівна (2015) Experimental technique dashes pedagogical conditions of formation of professional competence of future accounting clerk registration of accounting data Журнал «Paradigmata poznání» (Парадигмы познания), 2. pp. 112-117. ISSN 2336-2642