Запис Детальніше

Дидактичне моделювання формування алгоритмічної культури старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9252/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9252
 
Title Дидактичне моделювання формування алгоритмічної культури старшокласників
Didactic simulation of the formation of algorithmic culture high school students’
 
Creator Осіпа, Людмила Володимирівна
Дорошенко, Юрій Олександрович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті представлено теоретичне обґрунтування та розроблення дидактичної моделі формування алгоритмічної культури старшокласників у процесі розв’язування обчислювальних задач з використанням інструментальних програмних засобів.
The research provides theoretical substantiation of teaching conditions of forming high school students’ algorithmic culture in the process of solving computational problems with the use of software tools. The model of algorithmic culture formation was substantiated and developed.
To implement the model into the educational process, an educational plan of the elective course “Solving Computational Problems Using Software Tools” has been elaborated. It has been proved that the introduction of the course is essential for teaching conditions of high school students’ algorithmic culture formation to be implemented.
The results of the research have been implemented into the educational process of secondary schools.
 
Publisher ПП Зволейко Д.Г.
 
Date 2014-02
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9252/1/%D0%94%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
Осіпа, Людмила Володимирівна and Дорошенко, Юрій Олександрович (2014) Didactic simulation of the formation of algorithmic culture high school students’ Збірник наукових праць Педагогічна освіта: теорія і практика, 2 (17). pp. 199-203. ISSN 2309-9763