Запис Детальніше

Концепція білінгвального навчання осіб з порушеннями слуху

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9292/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9292
 
Title Концепція білінгвального навчання осіб з порушеннями слуху
Концепция билингвистического обучения лиц с нарушениями слуха
Conception of bilingual education of hearing impairment people
 
Creator Кульбіда, С.В.
Чепчина, І.І.
Адамюк, Н.Б.
Замша, А.В.
Зборовська, Н.А.
Іванюшева, Н.В.
Лещенко, Л.М.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description В концепції викладено основні положення білінгвального навчання відповідно до теорії та практики педагогічних, лінгвістичних та психологічних досліджень. Обґрунтовано актуальність впровадження двомовного навчання нечуючих в Україні як методу підвищення якості навчання й конкурентноздатності глухих й слабочуючих осіб на тлі сучасних соціально-економічних взаємин. Визначено мету та завдання білінгвального (українського жесто-словесного чи словесно-жестового) навчання нечуючих в Україні, а також виокремлено передумови впровадження білінгвального навчання в сучасну систему спеціального навчання осіб з порушеннями слуху. Запропоновано механізм реалізації мовного компоненту у зміст спеціальної освіти нечуючих з урахуванням жестової мови як рідної, другої та іноземної.
Видання адресоване науковим, науково-педагогічним працівникам.
В концепции предложены основные положения билингвистического обучения относительно теории и практики современных педагогических, лингвистических и психологических исследований. Обоснована актуальность внедрения двуязычного обучения неслышащих в Украине как метода повышения качества обучения и конкурентоспособности глухих и слабослышащих лиц на фоне современных социально-экономических взаимоотношений. Определена цель и задания билингвистического (украинского жестово-словесного или словесно-жестового) обучения неслышащих в Украине, а также описаны условия внедрения билингвистического обучения в современную систему специального обучения лиц с нарушениями слуха. Предложены механизмы реализации языкового компонента в содержание специального образования неслышащих с использованием жестового языка как родного, второго и иностранного.
Издание адресуется научным, научно-педагогическим сотрудникам.
The concept touches upon the main theses of bilingual education according to pedagogical, linguistic, psychological theory and practice. This paper focuses on the reasoning of the implementation relevance of bilingual deaf education in Ukraine as the method of enhance learning and competitiveness persons with hearing impairments against the background of modern social and economic relations. The purpose and the major tasks of bilingual (Ukrainian sign-verbal or verbal-sign) deaf education in Ukraine were determined. The prerequisites of implementing bilingual education in the modern system of special education for persons with hearing impairment were singled out. The realization mechanism of linguistic component in content of deaf special education based on the sign language as native, second and foreign language.
The publication is addressed to researchers and science teachers.
 
Publisher УТОГ
 
Date 2011
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9292/1/%D0%91%D1%96%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F.pdf
Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495 <http://orcid.org/0000-0002-0194-3495>), Чепчина, І.І., Адамюк, Н.Б., Замша, А.В., Зборовська, Н.А., Іванюшева, Н.В. and Лещенко, Л.М. (2011) Conception of bilingual education of hearing impairment people УТОГ, м.Київ, Україна.