Запис Детальніше

Здоров’язбережувальні педагогічні технології – важлива складова здоров’язбережувального середовища загальноосвітнього навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9305/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9305
 
Title Здоров’язбережувальні педагогічні технології – важлива складова здоров’язбережувального середовища загальноосвітнього навчального закладу
Health promoting technologies - an important part health promoting environment of an educational institution
 
Creator Бережна, Т. І.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті дається аналіз здоров’язбережувального середовища для молодших підлітків у загальноосвітньому навчальному закладі. А також аналізуються різні підходи до визначення поняття "здоров’язбережувальні технології". Розглядаються форми здоров’язбереження молодших підлітків та комплекс заходів у загальноосвітньому навчальному закладі, які необхідні для створення комфортних умов для самореалізації і розвитку учасників навчально-виховного процесу.
The article gives analysis of a health promoting environment for junior teenagers in general education school. The author also analyzes various approaches to the definition of the concept of "health promoting technologies" and examines forms of health promotion in junior teenagers and a complex of measures that are necessary for comfortable conditions for self-realization and development of the participants in the teaching and educational process at general education school.
 
Publisher НДУ ім. М. Гоголя
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9305/1/Nzspp_2014_2_8.pdf
Бережна, Т. І. (2014) Health promoting technologies - an important part health promoting environment of an educational institution Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки", 2. pp. 35-39.