Запис Детальніше

Методика формування здоров’ясприятливого освітнього середовища в професійно-технічних навчальних закладах

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9306/
УДК 371.72 : 17.022 – 057.876
 
Title Методика формування здоров’ясприятливого освітнього середовища в професійно-технічних навчальних закладах
Method of forming promotional of health-encouraging educational surrounding in vocational educational establishments
 
Creator Єжова, О. О.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті запропоновано методику формування здоров’ясприятливого освітнього середовища в професійно-технічних навчальних закладах. Виокремлено три компоненти здоров’ясприятливого освітнього середовища: матеріально-технічний, освітній і комунікативний. Представлено умови для кожного компоненту освітнього середовища, які сприяють упорядкуванню його у здоров’ясприятливе. Наведено алгоритм дій із формування здоров’ясприятливого освітнього середовища у професійно-технічних навчальних закладах.
The article proposed a method of forming promotional of health-encouraging educational surrounding in vocational educational establishments. Health-encouraging educational surrounding is understood as a system of influences, conditions and requirements of the material and technical, educational and communicative components aimed at preserving and strengthening health and value attitude to health forming in all subjects of the pedagogical process.
 
Publisher СумДПУ імені А. С. Макаренка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9306/1/pednauk_2013_5_46.pdf
Єжова, О. О. (2013) Method of forming promotional of health-encouraging educational surrounding in vocational educational establishments Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 5 (31). pp. 386-393.